אחד השופטים המוערכים ביותר בישראל, השופט יורם דנציגר, הודיע היום (שלישי) לנשיאת בית המשפט כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו בעוד כשנה מהיום. דנציגר נימק כי הצעד נובע מסיבות אישיות, ולא הוסיף מעבר לכך. דנציגר הושבע לבית המשפט העליון בשנת 2007 והוסיף: "בתשע וחצי השנים האחרונות זכיתי לעבוד לצד חברים וחברות יקרים, לטפל באין ספור עניינים משפטיים מרתקים ומאתגרים, ולהקדיש לעבודתי השיפוטית את מלוא מירצי ויכולותיי. החלטתי לסיים את כהונתי בעוד שנה נובעת מסיבות אישיות ואינה נוגעת לסיבות הנובעות מעבודתי השיפוטית".  



אך בשנת 2011 קיבל תואר מפוקפק בתור השופט הראשון שנחקר אי פעם במהלך כהונתו, בעקבות קשריו עם ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני. כעבור שנה נוקה מאשמה. זמן קצר לפני הודעת היועץ המשפטי לממשלה. דנצינגר, בן ה-64, נולד בישראל, נשוי ואב לשלושה ילדים. בשנת 1980 סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל-אביב. בשנת 1981 סיים בהצטיינות יתרה לימודי תואר שני במשפטים באוניברסיטת תל-אביב.

הוא היה חבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח בישראל במשך שנתיים בסוף שנות השבעים, וגם מייסד סניף תל-אביב של האגודה ויו"ר סניף תל-אביב במשך מספר שנים. היה חבר בוועדה לבדיקת המבנה ודרכי הפעולה של אגף האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, אותה מינה שר המשפטים דן מרידור.

היה חבר הנהלת המכון להשתלמות עורכי הדין של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב ושל לשכת עורכי הדין בישראל. עם פירוקו של מכון זה, ממייסדי המכון להשתלמות עורכי-דין של לשכת עורכי הדין בישראל.