בית המשפט גזר היום (חמישי) 18 חודשי מאסר על נועם נגאמחונה האוקיפ, נהג האוטובוס שהתהפך בבנימין בנובמבר 2015  והורשע בגרימת מוות ברשלנות של החיילת סתיו פרטוש ז"ל. בנוסף למאסר נגזר עליו קנס כספי של 5,000 שקלים ופסילה מרישיון לעשר שנים. כמו כן, חויב האוקיפ לפצות את משפחת המנוחה ב-20 אלף שקלים.



יוסף פרטוש, אביה של סתיו ז"ל שהגיע לדיון, פרץ בצעקות לעבר מי שגרם למות בתו: "משפחה שלמה הרסת. אינשאללה תלך עם ההרגשה הזו לקבר". זמן קצר לפני גזר הדין אמר האב: "אולי תהיה היום הכרעת דין נורמלית. זהו נהג שעשה שטויות שאני לא יודע מי נתן לו רישיון בכלל. מבחינתי הוא אפס. אין לי שום עניין איתו אבל אני מקווה שמערכת המשפט לא תסגור את זה בעבודות שירות כמו במקרים כאלה, למען יראו ויראו. אני קיפחתי את הילדה שלי, החיים שלי נהרסו, אבל אני מצפה מבית המשפט שייתן דוגמה. בן אדם שמסיע 50 אנשים צריך להיות נורמלי. תראו אותו, מדובר בסמרטוט".



פרטוש האב שעובד כלוחם אש, הוזעק בעצמו ביום התאונה הקטלנית לזירה וגילה כי בתו בין הפצועים. בשיחה עם מעריב אונליין הוא סיפר שנה אחרי מותה: "סתיו אהבה טבע, בעלי חיים, לטייל. ילדה עם ביטחון. אני בטוח בעשר אצבעות שהילדה הזו הייתה מצליחה בכל דבר שהייתה עושה".



נכח בזירת התאונה, האב יוסף פרטוש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, התאונה אירעה בצהרי יום חמישי, 26 בנובמבר 2015, כאשר אוטובוס ממוגן ירי שהיה מלא בחיילים, התהפך בכביש 458, סמוך ליישוב כוכב השחר שבבנימין. מותה של רב"ט פרטוש ממעלה אדומים ששירתה בחיל האוויר, נקבע במקום.



נהג האוטובוס ו־40 חיילים נוספים נפצעו. מכיוון שהיה מדובר באוטובוס ממוגן ירי, לא היה אפשר לפרוץ אליו במהירות או לנפץ את השמשות, ולכן פעולות החילוץ היו קשות ודרשו כלים מיוחדים. מחקירת המשטרה עלה כי נהג האוטובוס נהג במהירות שעולה על המותר. נגד הנהג הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות וברשלנות, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך וגרימת נזק לאדם ולרכוש.



הנהג הורשע בחודש ספטמבר האחרון בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות וברשלנות, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך וגרימת נזק לאדם ולרכוש.



החיילת סתיו פרטוש ז"ל. צילום מסך: פייסבוק