תחת אבטחה כבדה צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה להעיד היום (שלישי) בשעות בצהריים בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה. בשעה 11:30 יתייצב נתניהו בפני השופט עזריה אלקלעי בבית משפט השלום בתל אביב. בימים האחרונים עוד ניסה ראש הממשלה לדחות את הגעתו בשל “ריבוי משימות מדיניות בינלאומיות”, אולם השופט אלקלעי דחה את הבקשה, בנימוק כי “משהגישו תביעה לבית המשפט, עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע, וכי לצורך כך, על ראש הממשלה להתכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים”.



בני הזוג נתניהו יתושאלו על ידי פרקליטיו של סרנה, עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן. עוד ימסור עדות היום ראש השב”כ לשעבר יורם כהן, שהיה אחראי על אבטחת בני הזוג בעת שקרתה לכאורה התקרית המדוברת, וכן סרנה עצמו, שטוען בנוגע לפרסום שלו - “אמת דיברתי”.



"אישה אחת לא רצתה שיישאר איתה באוטו". שרה נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
"אישה אחת לא רצתה שיישאר איתה באוטו". שרה נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90



"שמה ללעג את כל האבטחה והמדינה"



הזוג נתניהו תבע את סרנה לאחר שזה העלה במרץ 2016 פוסט לדף הפייסבוק שלו שבו תיאר כיצד ראש הממשלה התבקש על ידי אשתו שרה לצאת מרכבם בצעקות בכביש 1. “כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים”, כתב סרנה.



בני הזוג נתניהו, שהכחישו את הפרסום והגישו תביעה על הסכום המקסימלי שניתן בחוק, הטיחו בסרנה כי הוא “מתמיד במשך זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב בפומבי. הפרסומים של סרנה נועדו אך ורק לצורך השפלה, תוך ניסיונו של סרנה לשים את התובעים ללעג בעיני הציבור ולפגוע בשמם הטוב על ידי פרסום כזבים כה בוטים. זוהי המצאה חולנית, שאינו אלא פרי דמיוני הקודח של סרנה, שחצה את הגבולות המותרים בפרסומים כה זדוניים, כה כוזבים וכה בזויים, עד שאין מנוס מפנייה לבית המשפט על מנת למצות עמו את הדין”.