ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש בחודש שעבר בקשת חנינה למשרד המשפטים. על פי דיווח הערב (רביעי) בערוץ 2, למרות שהמחלקה לחנינות במשרד המשפטים קבעה כי אין הצדקה להענקת החנינה, השרה איילת שקד הגישה לנשיא חוות דעת התומכת בבקשה. היא כתבה: "יש להתחשב בתרומתו של אולמרט לבטחון המדינה, חרף התנגדות המשרד למתן החנינה". ההחלטה בנושא עברה עתה לידיו של הנשיא, כאשר מצד אחד המחלקה במשרד המשפטים מתנגדת, ומצד שני השרה תומכת.

אולמרט יוצא לחופשה מהכלא. צילום:  אבי דישי, פלאש 90
אולמרט יוצא לחופשה מהכלא. צילום: אבי דישי, פלאש 90
במידה וינוכה שליש מעונשו של ראש הממשלה לשעבר, הוא צפוי להשתחרר בעוד כשלושה וחצי חודשים, אם הנשיא יקבל את בקשת החנינה, הוא ישתחרר מיידית. משמעות קבלת החנינה היא, שאולמרט יוכל לטוס לחו"ל במסגרת עסקיו מיד עם שחרורו - מפני שלא יהיה אסיר ברישיון. מבית הנשיא נמסר כי מכתבה של השרה שקד, כמו גם המלצת משרד המשפטים, טרם הועברו לעיונו של הנשיא. כל אלה ילמדו וישקלו על ידו בטרם יגבש את החלטתו כמובן.
כזכור, נגזר על ראש הממשלה לשעבר עונש של שש שנות מאסר, אולם בית המשפט העליון קיצר את עונשו והעמיד אותו על 19 חודשים. לאחר שהורשע גם בפרשת טלנסקי, נגזר עליו עונש מאסר נוסף שרובו ירוצה בחופף. בסך הכל נידון אולמרט ל – 26 חודשי מאסר לריצוי בפועל אותם החל לרצות ב-15 בפברואר 2016. 

שבע שנים אחרי שסיים את כהונתו כראש הממשלה נכנס לאגף 10 בכלא מעשיהו ששופץ במיוחד עבורו כדי לרצות את עונש המאסר שהושת עליו. ראש הממשלה שוהה במאסר תחת אבטחה של שב"ס בשל מעמדו קודם כניסתו למאסר ומאז החל לרצות את עונשו כבר יצא לשתי חופשות.