בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שש שנות מאסר על לירז רז, בעלת חברת "כאן גרים" שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בהונאת נדל"ן. כן היא חויבה לשלם פיצויים לקורבנותיה בסכום של מיליון וחצי שקלים. מגזר הדין עולה כי רז ניצלה את המגבלה הגופנית שלה בהיותה עיוורת על מנת לרכוש את אמון הקורבנות, זייפה מסמכים המתיימרים להיות מסמכים רשמיים של מדינת ישראל, על מנת להציג מצג שווא כאילו ההשתתפות במכרזים הכוזבים היא אמיתית, הונתה את הקורבנות בסכום מצטבר של 3.4 מיליון שקל - וניסתה לקבל במרמה סכום נוסף של כ-900 אלף שקל.

"מעשיה של הנאשמת חמורים במיוחד", כתב השופט, צבי גורפינקל, בגזר הדין. "היא פגעה באנשים שרכשה את אמונם וגזלה את כספם תוך ניצול תמימותם ואמונם בה בשל היותה עיוורת, כאשר הציגה עצמה כמומחית בתחום הנדל"ן, כשמאית מקרקעין שעובדת ברשות מקרקעי ישראל וכבעלת היתר להגשת הצעות במכרזים לרכישת נכסי נדל"ן המפורסמים על ידי כונס הנכסים הרשמי". 
 
עוד כתב השופט כי "הנאשמת רכשה את אמונם של הקורבנות תוך הצגתה כאישה אמידה, קיבלה את הלקוחות במשרדים מפוארים שאותם שכרה לפי ימים או שעות, עשתה שימוש ברכב עם נהג תוך קיום שיחות בנוכחות הקורבנות, כאילו היא מנהלת עסקאות חשובות ובעלות ממון".

"מצג שווא של אשת עסקים מצליחה" 

מכתב האישום, שהוגש נגד רז במסגרת הסדר הטיעון שחתמה עמה הפרקליטות, עולה כי בדצמבר 2012 הוחלט על פירוק החברה שבבעלותה. בהמשך ניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב צו לכינוס נכסיה של הנאשמת לבקשתה, ומונה לה מנהל מיוחד על נכסיה. החל משנת 2012 ,על רקע מצבה הכלכלי פעלה הנאשמת לקבלת כספים במרמה שלא כדין והציגה עצמה כאשת עסקים בעלת חברה מצליחה בתחום הנדל"ן.
 
לשם כך קיימה פגישות עסקיות במשרדים יוקרתיים ששכרה בתשלום לפי שעה וכן השתמשה ברכב נהוג על ידי נהג ובעוזרת אישית, וניהלה שיחות טלפון עסקיות כביכול, בנוכחות האנשים שאותם רימתה, כדי ליצור מצג שווא של אשת עסקים מצליחה.

התובע, עו"ד צלי פלג מפרקליטות מחוז תל אביב, מסר בעקבות גזר הדין: "הנאשמת פעלה מתוך תאבת בצע ולא גילתה חמלה כלפי קורבנותיה, ביניהם נכה צה"ל, עיוור שאיבד את מאור עיניו בפעילות קרבית ואיבד את רכושו בשל מעשי הנאשמת. בנוסף, הנאשמת העלימה הכנסות וביצעה הלבנת הון במיליוני שקלים כאשר היא נמלטת מין הדין כשבמקביל מתנהל נגדה הליך פלילי בבימ"ש אחר בגין מעשי מרמה דומים".