נדב סלע המואשם ברצח אשתו דור וילדיו ובן השכנים, יכול לעמוד לדין  כאדם שפוי. כך קבעה חוות דעת שהובאה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת. בצהריים יחל משפטו של סלע/ בשלב הראשון יוקרא בפני סלע כתב האישום והוא יצטרך לומר אם הוא מודה במיוחס לו או מכחיש. סלע, שהובא בפני השופט להארכת מעצר נוספת, נאלץ לראות מול עיניו את פניה של חמותו  שהגיעה לבית המשפט עם תמונת בתה ונכדיה מהלווייתם. כשנכנס לבית המשפט היא הטיחה לעברו דברים קשים והזכירה לו כל העת מה גרם לה ולמשפחתה.

"הלוואי שיירקב בכלא". נדב סלע. צילום: ערן גילברד
"הלוואי שיירקב בכלא". נדב סלע. צילום: ערן גילברד

האם הנסערת טענה כי היא ובני משפחתה נקרעים מגעגוע אליהם. "אנחנו מתגעגעים לחיבוק, לקולות שלהם, לריח, להכל", אמרה בהתרגשות עצומה. "אני מקווה שזה ייגמר מהר ולא נצטרך להמשיך להגיע לכאן בכל פעם. הלוואי והיה עונש מוות, מאחר שאין שיקבל את העונש החמור ביותר האפשרי. שלא ייצא מהכלא עד יומו האחרון".

הוריה של דור טענו כל העת כי לא היה להם ספק שהרוצח - ומבחינתם הוא  לא חשוד ולא מואשם - הוא שפוי לגמרי. "הוא היה שפוי והוא תכנן את הרצח מראש. עכשיו הוא גם יודע שאין לו יותר תירוצים ולכן הוא חזר למראה הדתי, אמרו הקרובים. "נשאר לי רק לקוות שהוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות: יקום בפני השופט ויגיד שהוא מודה, יקבל את העונש שלו וזהו".

כאמור, לסנגור של הנאשם ולפרקליטות נמסרה חוות דעת משלימה של הפסיכיאטר המחוזי, שקבעה גם היא כי סלע כשיר לעמוד לדין. בדיון עצמו נמסר על ידי הסנגור ארז מושקוביץ מהסנגוריה הציבורית, כי לא כל חומרי החקירה ודו"חות המעבדה הושלמו והועברו.

הוחלט גם כי סלע יישאר במעצר עד להחלטה אחרת בעניינו. בכתב האישום מתואר מסע ההרג שעד היום איש לא יודע בוודאות מה הוביל אליו ולא ברור המניע.