שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, פנתה היום לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שלא לאפשר לה לערער על פסק הדין בתביעות עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו ומני נפתלי. בעתירה, שהוגשה באמצעות בא כוחה, עורך הדין יוסי כהן, היא באה בטענות לשופטת, דיתה פרוז'ינין, ומציינת כי "הקביעות כנגד העותרת בפסקי הדין, יצרו אווירה בעייתית במעון ראש הממשלה, באופן המונע ממנה, הן כיום והן בעתיד, לפנות ולוּ בפניה שגרתית לעובדים, מחשש כי תוגש כנגדה תביעה". עוד נטען כי החלטות השופטת "פגעו אנושות בפרטיותה של העותרת, תוך חדירה למעון רה"מ שהוא למעשה גם בית המגורים שלה, של בעלה ושל ילדיה".



בהמשך מציינת נתניהו כי "בית הדין האזורי, באופן תמוה, התיר לנפתלי להצהיר במהלך עדותו בתביעת אליהו, 'הצהרה דרמטית' כלשונו, בדבר הרגלי השתייה של העותרת וזאת ללא כל קשר או רלבנטיות לעדותו ומתוך כוונה ברורה לפגוע בעותרת. לא למותר לציין כי מספר דקות לאחר הצהרה "דרמטית" זו, היא פורסמה בכל אמצעי התקשורת וחוללה דרמה גדולה. ברי כי מדובר בפגיעה ממשית, חמורה ובלתי נחוצה להכרעת הדין".



"העיד מתוך כוונה לפגוע". מני נפתלי, צילום: פלאש 90
"העיד מתוך כוונה לפגוע". מני נפתלי, צילום: פלאש 90



כזכור, בית המשפט  קבע שנפתלי יפוצה ב-170 אלף שקלים. השופטת פרוזינין קיבלה את טענותיו של העובד המפוטר על תנאי העסקה פוגעניים בתקופת עבודתו במעון ראש הממשלה במלואן. "לפני בית הדין הובאו עדויות רבות המצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של גברת נתניהו ויחסה אל העובדים", כתבה. במשפטו של גיא אליהו נפסק פיצוי של כ-120 אלף שקלים - מתוכם כ-90 אלף שישולמו על ידי המדינה ו-30 אלף מחברת קלינור.



ממשרדה של עורכת דן נעמי לנדאו, המייצגת את מני נפתלי, נמסר בתגובה: "כפי שאמרנו כבר שוב ושוב – טוב יהיה אם הגברת נתניהו תגאל את עם ישראל מעיסוקה האובססיבי בה ובשגיונותיה. ראוי היה אם במקום להמשיך להעמיס על מערכת בתי במשפט בישראל, תיקח נתניהו אחריות ותבקש סליחה מכל אותם עובדים בהם התעמרה לאורך השנים, ובראשם מני נפתלי וגיא אליהו. כפסיכולוגית חינוכית בשירות הציבורי, היינו מצפים מהגברת נתניהו להתבונן עמוק פנימה אל תוך נפשה, לזהות את הסיבות שהובילו אותה להתעמר בעובדים כמו היו עבדים, ולהסיק את המסקנות הנדרשות".


 


לפניות לכתבת: [email protected]