עורך הדין יורם שפטל המייצג את החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון התראיין היום (חמישי) בתכניתו של בן כספית ברדיו 103FM והכחיש כי בכוונתו לבטל את ערעורו של החייל היורה. לדברי שפטל "הערעור חי ובועט ונושם הערעור היום הוגשה הבקשה המלאה בגלל ששני עורכי הדין הקודמים ברחו מהמערכה דקה לפני שהתחילה. אני הייתי מוכרח לקבל ארכת זמן כי הם היו צריכים לכתוב חלק מהערעור".



שפטל הבהיר כי הדברים אינם נכונים: "הפרסום כולו שקרי והתזמון שלו אינו מקרי כי היום הגשתי לבית הדין את הבקשה המלאה ערעור. באופן מושחת הדליפו מהפרקליטות הצבאית לפשקוויל של מוזס את ייפוי הכוח שנתתי למשה ישראל".



על הטענות כי שלח את עורך הדין משה ישראל, עם ייפוי כוח, על מנת לראות האם יהיה ניתן לפתוח במשא ומתן, אמר שפטל: "יומיים אחרי שהגשתי את הערעור משה ישראל מצלצל אליי ומבקש ממני לפגוש אותו. הוא אמר לי שהוא משוכנע שהוא יכול להשיג עסקת טיעון לא רק הקלה בעונש אלא בראש ובראשונה ביטול ההרשעה בהריגה. אמרתי לו 'תשמע אם אתה יכול לעשות את זה, אדרבה תלך ותעשה. אגב עד היום הפצ"ר סירב לפגוש אותו ומשה אמר לי 'תכתוב ייפוי כוח כדי שאני אוכל לבוא לפצ"ר בשמך'". לדברי שפטל, אם תהיה עסקת טיעון שבה מוותרים על עבירת ההריגה, הוא ימליץ לוותר על הערעור.





את הדברים אמר שפטל לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי שפטל שלח את עורך הדין משה ישראל, עם ייפוי כוח, על מנת לראות האם יהיה ניתן לפתוח במשא ומתן. גורמים במערכת המשפטית מעריכים כי מדובר בתרגיל אותו מנסה עורך הדין לעשות, על מנת לראות האם התביעה תהיה מוכנה ללכת להליך, ובכך להראות שהערעור על קולת העונש הוא רק כתגובת נגד, או שתסרב ובכך תצטייר התביעה כמי שלא מוכנה להגיע לפשרה.


עורך הדין שפטל מכחיש את הטענות. צילום: אבשלום ששוני
עורך הדין שפטל מכחיש את הטענות. צילום: אבשלום ששוני


עו"ד משה ישראל התראיין מוקדם יותר לאילה חסון ב-103 FM ואמר: "יורם שפטל מסר לי ייפוי כוח על מנת לדון מול הצבא. צריך להפסיק את עינוי הדין שעובר על החייל. יש פה נסיבות מיוחדות ואת זה אני מנסה לעשות. המטרה היא שיהיה הסדר שיהיה מקובל על כולם ויקל על החייל. לא משנה מה היה. לא רוצה להיכנס לעבר ומה היו השיקולים. לא אוסיף שמן למדורה. אני רוצה להצליח להשיג הסדר ולכן צריך להנמיך את הלהבות".

מי שמיהרו להגיב לעניין היו עורכי הדין לשעבר של אזריה, אייל בסרגליק, ואילן כץ, שהוציאו הודעה בה נכתב: "צדקנו בגישה הפרקטית, אליה הגיע גם עורך הדין יורם שפטל באיחור. לאחר שהוא, כדרכו, שרף את כל הגשרים, הוא היה כנראה זקוק לעורך דין אחר. חבל שבגלל זה הסאגה נמשכת, ומשפחת אזריה היא זאת שסובלת מכל העניין".

הערעור בעניינו של אלאור אזריה יתקיים בעוד כחמישה שבועות, כשעד אז ישנם הליכים משפטיים נוספים שצריכים להתרחש בבית המשפט, כך שישנה גם אפשרות שתאריך הערעור יידחה. מצה"ל נמסר בתגובה: "אין משא ומתן בין הצדדים, ולא היתה כל פגישה. כרגע יש חוסר אמון בין שמונע פגישה בנושא".