אחרי שאילת הנדל"ן שירדה מנכסיה, ענבל אור, לא הופיעה היום (ראשון) לדיון בבית המשפט בעניינה, וכונס הנכסים עורך הדין איתן ארז אף טען שהיא ירדה למחתרת ואפילו אמה מיכל לא מצליחה ליצור עמה קשר, התראיינה האם ליעל דן בגל"צ והכחישה את דבריו. "ענבל לא ירדה למחתרת", אמרה אמה והוסיפה כי "היא חלתה בדלקת ריאות והיא מקבלת 1,000 מ"ג אנטיביוטיקה, יש לנו את כל האישורים מהרופא ומבית החולים אליו לקחו אותה".



בנוסף לכך סיפרה מיכל על קשייה של ענבל אור מאז החל תהליך פשיטת הרגל בעניינה. "אין לה בית, אין לה דירה, היא גרה בשכירות. אפילו את הילדים שלה לקחו בצו בית משפט. ענבל עוברת משבר קשה ועד עכשיו לא ראיתי אף אחד שעומד לצדה". כשנשאלה האם אם היא רואה את בתה, היא ענתה שאמנם היא יודעת פחות או יותר היכן ענבל נמצאת, היא לא רואה אותה באופן יומיומי אך התחייבה שכאשר היא תחלים, ענבל אור תתייצב בבית המשפט להמשך ההליכים.



מוקדם יותר התראיינה ענבל אור עצמה ל"מעריב אונליין" וטענה כי מצבה הרפואי מנע ממנה להגיע לדיון. : "אני חולה בדלקת ריאות ויש לי את האישורים הרפואיים לכך". לדבריה, מדובר באי הבנה: "למרות שיש לי אישור פקס שהחומר הרפואי שלי נשלח והתקבל, השופט לא קיבל את המסמכים ולכן פסק את החלטתו". בהתייחס לאמירתו של כונס הנכסים לפיה היא "ירדה למחתרת", אמרה: "אין לי מושג".



הפקס ששלחה ענבל אור. לטענתה מדובר באי הבנה
הפקס ששלחה ענבל אור. לטענתה מדובר באי הבנה



כזכור, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוציא צו הבאה לאור, לאחר שזו לא התייצבה לדיון שהיה אמור להתקיים היום בעניינה. אורנשטיין קבע כי אור ביזתה את בית המשפט, הורה למשטרה לעצור את החשודה ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה.



עו"ד ארז, המפרק של אור, ציין בדיון כי היא מודעת לקיומו של הדיון, שכן הדיון הקודם נדחה לבקשתה, בשל מחלה. "החייבת בעצם 'ירדה למחתרת' וגם בהליכים משפטיים אחרים שמתנהלים במישור דיני המשפחה, הצדדי האחרים שם לא מצליחים לבצע לה מסירות" והוסיף:"באופן כללי החייבת לא מצייתת לשום צו של בית משפט".



המפרק ביקש מהשופט להוציא לה צו הבאה ולהורות למשטרה להביא את אור בפני בית משפט. לבקשה הצטרף עורך הדין אילון בריל, בא כוח כונס הנכסים הרשמי. אורנשטיין כתב בהחלטתו כי "אור לא התייצבה לדיון, הגם שהחלטה הודעה לה, כאמור בתצהיר שהוצג בפני, כמו גם שהיא אמורה לדעת על ההחלטה, לאור בקשת הדחייה שהוגשה על ידה".



לדבריו, "בנסיבות אלה ניתן בזה צו הבאה לחייבת. משטרת ישראל מתבקשת לעצור את החייבת ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה". לפי החלטתו של אורנשטיין, צו המעצר ניתן להמרה בהפקדת 50,000 ש"ח וחתימה על התחייבות שהיא תתייצב לדיון הבא שיקבע.