בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) שנתיים מאסר על ישראל קדושים ושירן דהרי, שהורשעו במעורבות בירי לעבר בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. בכך אישר הרכב השופטים את הסדר הטיעון שחתמו סנגוריהם עם פרקליטות מחוז תל אביב. "אנו סבורים שההסדר עונה על האינטרס הציבורי", אמרה השופטת מרים דיסקין.



כאמור, חיים ודהרי הורשעו בחודש שעבר במסגרת הסדר טיעון, על פיו, מכתב האישום הושמט סעיף ניסיון הרצח. הפרקליטות החליטה לחתום על הסדר עם השניים בשל קשיים ראייתיים בתיק. 



בכתב האישום המקורי, שהוגש ביולי האחרון, נטען כי חיים ודהרי, יחד עם דמיטרי רובינסקי, ניסו לרצוח את טביב במרץ 2015. רובינסקי ודהרי ארבו לטביב על קטנוע השייך לחיים, כשהם חובשים קסדות ומצוידים בכפפות ובאקדח טעון. כשהחנה טביב את רכבו התקרב אליו דהרי וירה לעברו חמישה כדורים, אולם טביב התכופף וכך ניצלו חייו. השניים נמלטו מהמקום וטביב טופל בשל פציעה קלה בזרועו.



אלי טביב. צילום: דני מרון
אלי טביב. צילום: דני מרון



החשודים נעצרו והוגש נגדם כתב אישום בגין רצח, אולם במהלך המשפט הבינו בפרקליטות מחוז תל אביב כי ככל הנראה אין בידיהם די ראיות כדי להביא להרשעה. היום הם הגישו כתב אישום מתוקן, הכולל את אותה השתלשלות אירועים, אולם מבלי לנקוב בשמותיהם של מי שאחראים לירי.



דהרי הודה והורשע כאמור בקשירת קשר לפשע וחיים הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט וכן בעבירות נוספות מתיק אחר, בהן התפרצות וגניבה. היום גם נשמעו בבית המשפט הטיעונים לעונשם, כאשר הפרקליטות ביקשה לגזור עליהם שנתיים מאסר, מאסר על תנאי וכן חילוט