פ', נהג מונית בן 33 מירושלים, נקלע לפני כשבועיים לתסריט האימה של נהגי המוניות – הוא הותקף באלימות ונשדד על ידי נוסעים, כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (שלישי) פרקליטות מחוז ירושלים. אהרון עמיחי, תושב בית שמש בן 31, הואשם בבית המשפט המחוזי בבירה בביצוע שוד בנסיבות מחמירות. לבית המשפט הוגשה גם בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין ראופה קאסם, עולה כי ב-22 במרץ, סמוך לשעה עשר בערב, בעת שעבד פ' במוניתו, הגיע לרחוב תכלת מרדכי בירושלים, כשהבחין בעמיחי ובשניים מחבריו, אשר סימנו לו לעצור. אחד מהם שאל את פ' כמה תעלה נסיעה לרחוב שמואל הנביא ופ' השיב לו כי הנסיעה עולה 30 שקלים. משסוכם המחיר עלו השלושה למונית, כאשר אחד מהם התיישב ליד הנהג והשניים האחרים מאחור.




לפת את צווארו תוך כדי השוד



אחרי זמן מה של נסיעה הורה אחד מהנוסעים לפ' לעצור את המונית. נוסע נוסף הגיש לו שטר של 100 שקלים. פ' פתח את משענת הצד, כדי להוציא עודף. אז, לא ברור אם על פי תכנון מוקדם או על פי החלטה ספונטנית, פעלו הנאשם והאחרים לשדוד את המתלונן. הנוסע שישב במושב שמאחורי פ' לפת את צווארו בזרועו ומשכו אחורה, בעודו חונק אותו וצועק לו "אני אשחט אותך". במקביל, הכה עמיחי את פ' נמרצות באגרופים בפלג גופו העליון בעוד הוא וחבריו צועקים "תוציא את הכסף עכשיו".



כתוצאה מהמכות, הצליחו השלושה ליטול את הטלפון הסלולרי של פ' מסוג אייפון 5, טלפון סלולרי מסוג מירס ואת ארנקו, אשר בתוכו שני כרטיסי אשראי, רישיון נהיגה וסכום כסף של כמה מאות שקלים במזומן. כתוצאה ממעשיו של הנאשם וחבריו נפצע פ' בפניו. "חומרת העבירה המיוחסת למשיב ונסיבות ביצועה מעידה על מסוכנות המשיב כלפי הציבור", נכתב בבקשת המעצר. לגבי חבריו של עמיחי, החשודים הנוספים בביצוע המעשים, תחליט הפרקליטות בזמן הקרוב אם להגיש כתב אישום.