כשנה וחצי לאחר שחברת פלאפון פיטרה עובדת שהחליפה את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק לתמונת מחבל, תשלם לה החברה פיצויים בסכום של 45,000 שקלים בגין פיטורים ללא שימוע כחוק. כך קבע היום (חמישי) בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. השופטים קבעו כי לא די בהודעת טקסט ששלחה לה המנהלת שלה, בהן כתבה כי אם העובדת לא תסיר את התמונה היא תפוטר לאלתר. "תכתובת במסרונים קצרים אינה יכולה להגשים את תכלית השימוע", כתבו בפסק הדין וקבעו כי הצעד שנקטה חברת פלאפון נועד "להשקיט את רחשי הציבור".



באוקטובר 2015 נדקר נער בן 15 כשנה וחצי בירושלים ונפצע באורח בינוני. המפגע, פאדי עלון, נורה למוות. בעקבות האירוע, התובעת, סטודנטית למשפטים בת 23 ששימשה נציגת שרות בפלאפון, פרסמה בחשבונה ברשת החברתית של "פייסבוק", שם היא מזדהה כעובדת פלאפון, את תמונתו של עלון ועליה כיתוב בערבית "שבית את נפשי שהיד". למחרת שלחה מסרון למנהלת הצוות שלה, לפיו לא תגיע למחרת לעבודה, שכן חבר טוב שלה מת והיא "לא חושבת שתוכל לתפקד".



המנהלת שלחה לעובדת הודעת טקסט, בה כתבה: "מבקשת ממך להוריד את הפוסט שהעלית בפייסבוק. זה לא הולם. את מזוהה כעובדת פלאפון. עדכני אותי שהסרת". העובדת השיבה לה : "אין שום פוסט שפוגע במישהו, זאת רק תמונה". המנהלת השיבה לה: "זה מנוגד לנורמות ולערכים של פלאפון. במידה ולא יוסר במידי חברת פלאפון תפסיק את עבודתך לאלתר". למחרת קיבלה העובדת מכתב פיטורים. באותו יום פרסם סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה מכתב לעובדים, בו דווח על פיטורי "עובדת שהביעה תמיכה עם פעילות חבלנית", מבלי לציין את שמה.



העובדת תבעה את החברה, בטענה כי לא העלתה את התמונה כאות הזדהות עם מעשה טרור, אלא הפגינה צער על מות חבר קרוב. עוד טענה כי פוטרה מעבודתה שלא כדין, מבלי שנערך לה הליך שימוע. השופטים קיבלו היום את התביעה. "הדרך בה נהגה הנתבעת עם התובעת, 'שימוע בהודעת טקסט', פיטורים לאלתר והפצת מכתב לעובדי החברה ממנו כאמור יכלו להסיק חלק מעובדי הנתבעת כי התובעת תומכת בטרור, איננה ראויה", כתבו.



השופטים הוסיפו: "התנהלות החברה העצימה את הפגיעה בתובעת, שלא לצורך, ותחת לגלות אחריות, לנהוג באיפוק, ללמוד מה היה המניע של התובעת בפרסום תמונתו של המפגע ולא למהר להגיע למסקנות, הנתבעת בחרה במפלט המהיר והנוח ביותר להשקיט את רחשי הציבור תוך הפגנת אדישות לפגיעה בתובעת".