פרשת ההכפשות הקשות נגד עובדי ציבור מגיעה לבית המשפט: פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום כתב אישום נגד הבלוגרית לורי שם טוב (47), העיתונאי מוטי לייבל (46) ועורך הדין צביקה זר (51), המייחס להם עשרות רבות של אישומים בגין הטרדת עובדים סוציאליים, שוטרים, רופאים ושופטים, שנטלו חלק בהליכים להוצאת ילדים נזקקים מבתי הוריהם.



לנאשמים מיוחסות עבירות על חוק הגנת הפרטיות, חוק הנוער, חוק איסור לשון הרע, חוק המחשבים, חוק בתי המשפט והחוק למניעת הטרדה מינית. כתב האישום מגיע אחרי שהם היו עצורים במשך 40 ימים, באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה. מדובר בכתב אישום חריג הן בחומרתו והן בהיקף העבירות והאישומים המופיעים בו.



המניע לכאורה למעשים היה מלחמתם של הנאשמים נגד מנגנוני המדינה להוצאת ילדים מבתים והשמתם במשפחות אומנה ואימוץ ונמשכו במשך שנים רבות.



כתב האישום עוסק ברובו ב"שיימינג" באמצעות האינטרנט. בפרקליטות ציינו כי בשל חומרת המעשים, השלושה נאשמים גם בסעיפי אישום שהתביעה משתמשת בהם רק במקרים חריגים בחומרתם, כגון לשון הרע, לשון הרע על מת והפרעה לקיום שירותים ציבוריים. סעיפי האישום החריגים אושרו ע"י פרקליט המדינה שי ניצן.



על פי כתב האישום, במהלך 2014 קשרו שלושת הנאשמים לפגוע בגורמי רווחה, גורמים במערכת אכיפת החוק והמשפט ועוד, ביניהם עובדים סוציאליים בשירות הרווחה, שופטים שוטרים, תובעים משטרתיים ופרקליטים באופן אישי. עוד צוין בכתב האישום כי במעשיהם פגעו הנאשמים גם בטובתם של קטינים המטופלים במערכת הרווחה בכך שפרסמו פרטים מזהים עליהם, פרטי משפחות אומנה ומשפחות מאמצות, במטרה לחבל בהליכי האימוץ.



הנאשמים הפעילו בשיטתיות מערך אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק, בהם פרסמו לכאורה תכנים קשים ובוטים, מכפישים ומבזים נגד עובדי הציבור, בהם פרסומים בעלי תוכן מיני, סיפורים בדויים אודות עובדי הציבור ומשפחותיהם, תמונותיהם האישיות וכן תמונות בני משפחותיהם. עוד הם נאשמים כי הגיעו לבתיהם של העובדים וקראו קריאות גנאי.



בנוסף, שם טוב ולייבל נאשמים כי סחטו באיומים את אחת המתלוננות תוך שהם מאיימים בפרסום דברים הנוגעים לחייה האישיים. בעקבות כך היא ויתרה על כספי פיצויים שנפסקו לה בתביעת לשון הרע שהגישה נגדם. שם טוב נאשמת גם בביצוע עבירות מרמה הכוללות זיוף מסמכים רשמיים של מוסדות המדינה ופרוטוקולים של בתי המשפט לענייני משפחה ועשתה בהם שימוש מול המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבינוי והשיכון.



לבית המשפט הוגשה בקשבה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.