זה היה משפט שגרם להרבה מאוד אנשים במדינה לתלות תקוות במערכת המשפט הישראלית, בעיקר במקרים גבוליים של רצח בהם מרגיש הנאשם כי הוא חף מפשע. בשנת 2008 זוכה אלכסנדר גרנדיבסקי על ידי בית המשפט העליון, על אף הרשעתו ברצח וישיבה בכלא לתקופה של כ-3 שנים. עו"ד בני נהרי ייצג את הנאשם, התראיין בפינה "פשע מן העבר" בתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM על השינוי בהחלטת השופטים.



"זה היה זיכוי מאד מעניין. הוא הורשע פה אחד בבית המשפט המחוזי ועל סמך אותם ראיות הוא זוכה פה אחד בבית המשפט העליון. הסיטואציה הייתה כזו שבחדר היו 3 אנשים. המנוח הסתכסך עם השניים האחרים. לאחר ויכוחים המנוח נרצח, האדם השני הפך לעד התביעה והשלישי, אלכסנדר נאשם. בית המשפט המחוזי האמין לעד התביעה אשר העיד נגד אלכסנדר למרות שמסר מספר גרסאות ולכן הורשע לבסוף".

כנשאל עו"ד נהרי על הרצח עצמו, ענה: "הרצח התבצע בחניקה. מה שהיה מוזר זה שכתמי הדם של המנוח היו דווקא על גופו של עד התביעה ולא על הנאשם. זו אחת הסיבות לזיכוי. זו הייתה הרשעה על סמך עדות של עד אחד. אני קיבלתי את התיק רק אחרי שאלכסנדר כבר הורשע במחוזי. הופתעתי לשמוע כי במהלך המשפט במחוזי הוא שמר על זכות השתיקה בבית המשפט". 



על הדרך בה קיבל את התיק סיפר: "התייצבה אצלי במשרד ילדה בערך בת 10 בבקשת עזרה. היא אמרה שאבא שלה נידון לפני מספר ימים למאסר עולם והיא צריכה את עזרתי. כששאלתי איך הגיעה אליי אמרה כי שאלה חברות. האימא הופיע אצלי לאחר שבוע עם חומרי החקירה. בשעות הערב התחלתי לעבור על התיק. עברתי על 2 הקלסרים הראשונים ואז קלטתי משהו מוזר. אלכסנדר נאשם על סמך עדות של עד התביעה בלבד. עד שסתר את עצמו כמה פעמים בגרסאותיו. בית המשפט המחוזי האמין פה אחד לעד התביעה. 
"באתי לפרקליט המדינה בטענה שהתיק לא סגור הרמטית, למרות שיש הרשעה הייתי שמח לעשות הסדר. להפתעתי קיבלתי הצעה מאד מעניינת מפרקליטות המדינה. הם הציעו 4 או 5 שנות מאסר. הפיתוי היה גדול. באתי לאלכסנדר בכלא רמלה עם ההצעה. אמרתי לו שיש עסקה בה הוא יכול להשתחרר באופן כמעט מיידי. הוא כבר ריצה חלק מהזמן בכלא ולכן לא יישאר לו הרבה זמן לשבת. הוא סירב ואמר שברצונו להמשיך עם התיק וללכת עד הסוף".    
"כנשאל על יום הדין, השיב עו"ד נהרי: "באותו יום חזרנו לבית המשפט העליון אחרי שביקשו מהפרקליטות באופן חריג לעצור את עד התביעה ולחקור אותו. הפרקליטות חזרה ואמרה חד משמעית שהם לא משנים את גזר הדין. האולם היה מלא, היו עיתונאים. בסופו של דבר הוא זוכה, זה היה זיכוי מפתיע".

עריכת תוכן 103FM: מיכל גור