חברת אל על תשלם לנוסעים פיצויים בסכום של כמעט 100 אלף שקלים, בגין טיסה שהתעכבה כ-17 שעות בשל תקלה טכנית - כך פסק בית משפט השלום ברחובות. השופט קבע כי כל אחד מ-36 התובעים יקבל סכום של כ-2,000 שקל וכן הוצאות משפט לכלל התובעים בסכום של 18 אלף שקל. בהחלטתו ציין השופט כי תקלה טכנית במטוס אינה עונה להגדרה של "נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו" וכי לנוסעים מגיע, מעבר לעובדה כי סופקה להם ארוחה וחדר במלון, גם פיצוי כספי.
הטיסה שבמוקד התביעה הייתה אמורה לצאת ממוסקבה ב-13 ביוני 2016, בשעה 19:05, שעון רוסיה. אולם לאחר שהנוסעים עלו למטוס, הודיעה להם חברת אל על כי הטיסה לא תמריא בשעה היעודה. הנוסעים ירדו מהמטוס והמתינו כ-17 שעות לטיסה ארצה. בתגובה לתביעה, אישרה אל על את השתלשלות האירועים, אולם טענה כי מדובר בתקלה טכנית בעלת אופי בטחוני, שטיפול בה בשדה התעופה במוסקבה לא היה אפשרי והיא דרשה את השבתת המטוס ואת ביטול הטיסה.
בנוסף טענה החברה כי בזמן שהנוסעים המתינו לטיסה הנדחית, היא סיפקה להם ארוחת ערב והם פוזרו לבתי מלון, כאשר נציגי החברה עמדו עמם בקשר באשר להתקדמות תיאום מועד ההמראה החדש. חוק שרותי התעופה קובע, כי נוסע שטיסתו בוטלה יהיה זכאי, בנוסף לשרותי לינה ואוכל, גם לפיצוי כספי ממפעיל הטיסה, שסכומו נקבע לפי מרחק הטיסה. זאת למעט מקרים בהם "הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו, וגם אם היה עושה כל אשר ביכולתו לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות", לשון החוק.

השופט מנחם מזרחי קבע כי "לא ניתן לקבל פרשנות שלפיה בכל מקרה של תקלה טכנית יתקיים הפטור. הנחת המוצא היא כי הנתבעת חסרת מניע שטיסותיה תבוטלנה, ככה סתם, בלא סיבה, שהרי ייגרם לה הפסד כיס. תמיד יתרחש הביטול נוכח תקלה טכנית או אחרת". השופט ציין כי "נסיבות מיוחדות" הן "כוח עליון" בלבד, "כגון מזג אוויר פתאומי ובלתי צפוי, אסונות טבע כלליים, מלחמות, שביתות רוחביות בלתי צפויות, תקלה מובנית כללית בסוג כזה של מטוסים וכיו"ב. לא התרשמתי כי התקלה במקרה שהוצג בפניי, היא כה נדירה וכה מופלאה, עד אשר הנתבעת לא יכולה הייתה לצפות אותה", סיכם השופט.