בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של הצעיר בן ה-18 וחצי מאשקלון החשוד בביצוע שיחות איום למוסדות יהודיים ברחבי העולם, בחמישה ימים נוספים. המשטרה ביקשה להאריך פעם נוספת את מעצרו של החשוד כדי לאפשר לה להגיש הצהרת תובע, וזאת לאור כוונת הפרקליטות להגיש כנגד החשוד כתב אישום כבר במהלך הימים הקרובים. 


ל"מעריב אונליין" נודע כי הפרקליטות מתכוונת להגיש את כתב האישום בגין עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה בקרב הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על פי חוק המחשבים - חדירה לחומרי מחשב לשם ביצוע עבירה וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון. 

צילום: אבשלום ששוני
כזכור, נחשד הצעיר בביצוע אלפי שיחות לשגרירויות ומרכזים יהודיים הומי אדם בעולם, ומסר כי בתוך דקות תתפוצץ פצצה במקום, וזאת על מנת להבהיל ולהקפיץ כוחות משטרה גדולים ברחבי העולם. בעבר טענו בסביבתו של הצעיר החשוד כי הוא סובל מאוטיזם קשה ומגידול בראש. 

"העולם חייב להבין - הילד הזה הוא שונה, הוא ייחודי", הסביר האב. "הוא ייחודי בכל הממדים שאנשים ראו". האב ציין כי הוא עצמו סבל בעברו מבעיות רפואיות, וכי גם בנו מתמודד עם בעיה רפואית. "הייתי חשוף לאלפי כימיקלים הרסניים מאוד", אמר. "עברתי שלושה ניתוחים להסרת גידולים. גם לבן שלי יש גידול".