הפרקליטות צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת מעונות רה"מ. ההחלטה הסופית תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כמעט שנה לאחר שהמשטרה הודיעה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות פליליות מצדה של אשת ראש הממשלה, צפויים גורמים בפרקליטות מחוז ירושלים, המטפלים בתיק, לחזור על ההמלצה. כך פורסם (חמישי) בחדשות 10.



נתניהו חשודה בשלוש פרשות הנוגעות להתנהלותה במעון ראש הממשלה. האחת היא העסקה לכאורה של מטפלת סיעודית עבור אביה והשתת התשלום בגין הטיפול על מעון ראש הממשלה, במקום לשלם על כך מכיסה האישי. שתי פרשות נוספות נוגעות לחשד, לפיו הזמינה נתניהו ארוחות ומבשלים למעון ראש הממשלה בניגוד לתקנון שירות המדינה (תקשי"ר), תוך דיווח על מספר סועדים גבוה יותר מזה שהיה בפועל.



רעיית ראש הממשלה לקראת כתב אישום. צילום: פלאש 90
רעיית ראש הממשלה לקראת כתב אישום. צילום: פלאש 90



בהודעת המשטרה במאי 2016 נכתב כי "הפרשה החלה בפברואר 2015 באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה והתמקדה במספר נושאים, אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במרמה ולמרמה והפרת אמונים, כולל טיפול בתלונות הדדיות".



באופן תמוה המשטרה לא פירטה את מהות החשדות וכן לא ציינה כי התגבשה תשתית ראיית לביצוע העבירות, אלא הסתפקה בהודעה לקונית לכאורה לפיה "בסיומה של החקירה, הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים אשר ליוותה את החקירה לצורך עיון והחלטה". היועץ המשפטי לממשלה יצטרך בזמן הקרוב לנסח החלטה לקונית פחות וגורלית יותר עבור אשת ראש הממשלה.



מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "בושה וחרפה שיש מי ששוקל להמליץ להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה בגין טענות שווא ובראשן האשמה מבישה שכל 'חטאה' הוא שסעדה את אביה הגוסס בימיו האחרונים. כנראה שאין גבול לשנאת נתניהו".