ארבע שנות מאסר נגזרו הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בחיפה על ניר גפורוב, באשמת דריסתו של אלוף ישראל בשיט מאור בן הרוש, והפקרתו כשרגליו מרוסקות בזירת האירוע. על פי כתב האישום, האירוע שהתרחש בפברואר 2016, החל לאחר ויכוח בין אחיו של הנאשם ובן הרוש,  שנחשב עד לאירוע לתקווה האולימפית של ישראל בשיט, עת שישבו אצל חבר משותף. לאחר הוויכוח, הזעיק הצעיר את גפורוב שהבחין בבן הרוש וחברו רוכבים על אופניים ודרס את שניהם, והפקיר אותם בשטח. 



במהלך המשפט הודה גפורוב במיוחס לו לאחר שרוב העדויות בתיק נשמעו. והורשע בעברות של חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר שדרס בכוונה את בן הרוש ואדם נוסף שהיו רכובים על אופניים חשמליים. נוסף על המאסר גזרה עליו השופטת אספרנצה אלון שנת מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך שלוש שנים מיום שחרורו ופיצוי של 20 אלף שקלים לכל אחד מהחשבונות.



השופטת ציינה כי מתחם הענישה צריך לנוע בין שלוש לחמש שנות מאסר בפועל וכתבה בפסק הדין כי הנאשם "השתמש במכוניתו במודע ככלי נשק על מנת לדרוס שני צעירים כבני 17, שכל רצונם היה לבלות עם בני גילם ולהתרחק מקטטה או מהומה", והוסיפה כי "עברת ההפקרה היא עברה חמורה המעידה על זלזול בוטה בחיי אדם ועל מסוכנותו הגבוהה של הנאשם". בטיעונים לקולא ציינה השופטת את גילו הצעיר של הנאשם, מצבו המשפחתי והתהליך השיקומי בו כבר החל, אך קבעה כי שיקולי החומרה בתיק זה גוברים על שיקולי הקולא.



כזכור, לאחר התאונה היה חשש שבן הרוש סיים את הקריירה הספורטיבית שלו וכי התהליך השיקום יערך שנים, אבל צוות רפואי מיומן הצליח להחזירו לים ולאחרונה זכה בן הרוש במדליית ארד באליפות יוון הפתוחה בשיט.