רק 44% מכלל הנבחנים שניגשו לבחינת ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין שנערכה בשבוע שעבר עברו בהצלחה את הבחינה, 56% מהנבחנים שניגשו לבחינה פעם ראשונה, עברו. כך דווח היום (רביעי) על ידי הלשכה. על פי הדיווח, 3436 בוגרי לימודי המשפט באוניברסיטאות ובמכללות ניגשו לבחינה.

39% מהנבחנים בבחינה הם נבחנים חוזרים. 79% מהנבחנים הם בוגרי מכללות, מהם רק 40% עברו את הבחינה. לעומת זאת, 79% מבוגרי האוניברסיטאות עברו את הבחינה.  

המוסד עם אחוזי המעבר הגבוהים ביותר בבחינה הוא אוניברסיטת תל אביב עם 85% שעברו, במקום השני אוניברסיטת ירושלים עם 83%, מכללת ספיר שלישית עם 80%, בר אילן רביעית עם 77%. אוניברסיטת חיפה עם 68% שעברו והמכללה למנהל עם 63%. 

מלשכת עורכי הדין נמסר כי "הלשכה מברכת את המתמחים שעברו את הבחינה ומאחלת להם הצלחה בבחינות בעל פה שיערכו בימים הקרובים. ראוי לציין כי בחינת ההסמכה הבאה תתקיים במתכונת החדשה בעקבות הרפורמה בחוק לשכת עורכי הדין והיא תכלול לצד הדין הפרוצדורלי הקיים גם פרקים בדין המהותי וניסוח מסמכים משפטיים. מתוך כך אין ספק כי החל מהמועד הבא בחינות ההסמכה ישקפו שליטה בידע, הבנה, ויכולת ניתוח של הדין המהותי והדבר יאפשר לכל מתמחה להביא לידי ביטוי רחב ומלא את מכלול יכולותיו המשפטיות, כפי שרכש במהלך לימודיו והתמחותו".