בני משפחת דוואבשה, שקרוביהם נרצחו בהצתת הבית בכפר דומא ב-2015, הגישו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת תביעה נגד מדינת ישראל, בסכום של למעלה מעשרה מיליון שקלים. בתביעה מטילים בני המשפחה את האחריות לרצח על המדינה, אשר לטענתם, הפקירה את ביטחונם של תושבי השטחים,ולא אכפה את החוק נגד מסיתים. "הכתובת הייתה על הקיר", נכתב. התביעה הוגשה באמצעות מרכז מיזאן. 



מסיבת העיתונאים של משפחת דוואבשה. צילום: אלוני מור
מסיבת העיתונאים של משפחת דוואבשה. צילום: אלוני מור



בפיגוע  הרצחני נשרפו למוות שלושה מבני משפחת דואבשה, שני ההורים סעד וריהאם והפעוט עלי, ונכווה קשות הילד אחמד. 


לדברי התובעים, כתב התביעה מהווה כתב אישום ציבורי חמור נגד מדיניות ממשלות ישראל, אשר "הפקירו את ביטחונם של תושבי השטים הכבושים, עודדו הקמת מאחזים לא חוקיים, העלימו עין מההסתה הפרועה וממעשי אלימות קשים נגד פלסטינים, לא אכפה את החוק על אותם מסיתים ופורעי חוק, אשר מקרבם יצאו המפגעים המרצחים".  

עורך הדין חסן חטיב, שמייצג את המשפחה הסביר: "מדובר באירוע אכזרי, שבעיני הוא טראומה במובן דיני הנזיקין בישראל, שלא היה כמותו בהיסטוריה של הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. אנחנו מונים את היורשים של שלושת הקורבנות, בעיקר מתמקדים בניצול היחיד במשפחה, הילד אחמד. הצד הנתבע הוא מדינת ישראל על כל זרועותיה".         
 
לדבריו, "אנחנו מתארים את הרוע בהתגלמותו האכזרית שהביא לתוצאה הקשה הזאת של שלושה קורבנות וילד שנותר עם צלקות לא רק בגוף ובפנים, אלא בנפש. צירפנו חומר רפואי לכתב התביעה, על פיו הילד עדיין בטיפול אינטנסיבי גם בבתי החולים וגם בתחום הפסיכיאטרי".