עמאד אגבר, בן 18 משכם, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בארבע עבירות של ניסיון רצח ומעשה טרור. זאת בעקבות אירוע בו דקר עוברי אורח באזור הטיילת בתל אביב לפני כשבועיים. לבית המשפט הוגשה בקשה להאריך את מעצרו של אגבר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי אגבר "החליט להרוג יהודים בשל היותם יהודים כך שיומת או ייעצר בעת ביצוע מעשי הרצח ויהפוך ל'שהיד' או לגיבור". בדצמבר 2016 הוא החליט לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא הרבה יהודים. לשם כך, רכש בשכם סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, שם לקח מונית לכיוון ים המלח.

במהלך נסיעתו, שוחח עם נהג המונית, וכשאמר לו נהג המונית כי בתקופה הרלוונטית לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח, חשש הנאשם שיהיה קל להבחין בו בטרם יצליח לבצע את הפיגוע, נמלך בדעתו ונסע חזרה ליריחו, שם השליך את הסכין ומשם חזר לביתו בשכם.

על פי כתב האישום, בסמוך לחודש מרץ 2017 החליט גבריה להגיע לתל אביב, בהאמינו כי שם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. הנאשם תכנן לפרטים את כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב, ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים לתוך שטח ישראל, ובמסגרתם נותנת היתרי כניסה חד-יומיים לישראל. נטען עוד כי גרה למד את האזור המיועד במפות גוגל. בנוסף, הצטייד בנשק קר, על ידי כך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו כך שיהפוך לחד יותר, וזאת על מנת שלא להיתפס בבידוק הביטחוני, וכן הכין תיק והצטייד בבגדים נוחים.

ב-23 באפריל נכנס גבריה לישראל עם היתר כניסה חד יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים. הוא הלך לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום. בהמשך, נכנס הנאשם ללובי של מלון ליאונרדו ביץ', שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים.

הוא נכנס לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה על מנת להרגה וגרם לחתכים באזנה, אשר הצריכו תפרים ושחזורים, וכן ניסה לדקור את בעלה, אשר החל במרדף אחריו. הנאשם המשיך בתכנית הרצח כשהבעל דולק אחריו, רץ לכיוון הלובי של המלון ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו.

גבריה הכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מן המלון. כל זאת, כאשר הבעל חסם את הדלת המסתובבת, גבריה רץ לתוכה ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד אשר נעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים. "מסעו של המשיב נפסק אך בשל תושייתם של האזרחים אשר התערבו ומנעו מהמשיב להמשיך, ואך במזל הסתיים הארוע כולו בפציעות בלבד", נכתב.