הורים לתאומים, שאחת מהם מתה דקות לאחר הלידה, הגישו תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד שירותי בריאות כללית ובית החולים סורוקה. לטענת ההורים, בגלל רשלנות שכללה השתלת חמישה עוברים ברחמה של האישה, היא נאלצה לעבור דילול של שלושה עוברים וכתוצאה מכך נולדו תאומים, שאחת מהן כאמור מתה זמן קצר לאחר הלידה והשני סובל מנזקים חמורים.



באמצעות עורכי הדין אסף פוזנר והדר איצקוביץ' טוענים התובעים כי מדובר בהתרשלות של בית החולים. לדבריהם, התרשלות זו הביאה להולדתם המוקדמת של התאומים ומות אחת מהם. על פי התביעה, לאחר שההורים גילו כי הם מתקשים להרות באופן טבעי, הם פנו לבית החולים לייעוץ בעניין. בסורוקה, לטענתם, הוצע לאישה לעבור טיפול הורמונלי כדי לעודד הצמחת זקיקים בשחלות ולאחר מכן ביצוע הזרעה מלאכותית של זרע הבעל.



לאחר כמה מחזורי טיפול, התבשרו בני הזוג על הריון. לאחר שבועיים הגיעו בני הזוג לבדיקת אולטרה־סאונד שבמסגרתה, למרבה הפתעתם, זוהו חמישה עוברים. לנוכח המצב נאלצו בני הזוג לבצע דילול עוברים. בתחילה דוללו שניים ובהמשך דולל עובר נוסף. לאחר שני הדילולים, וכתוצאה מהם, הגיעה התובעת כמה פעמים למיון כשהיא סובלת מדימומים ברחם. בשבוע ה־23 של ההריון התברר כי הלידה החלה להתפתח. א' נולד ראשון במשקל 710 גרם וכעבור דקות ספורות חובר למכשיר הנשמה והובהל לטיפול בפגייה. התאומה השנייה נולדה בחיים אך עם מדדים נמוכים. היא חוברה מיד למכשיר הנשמה אך לא שרדה ומתה.



על פי חוות הדעת של פרופ' יוסף איצקוביץ, מומחה בגינקולוגיה, כשל בית החולים סורוקה בטיפול הפריון של בני הזוג: "תוצאות טרגיות אלה נבעו מטעות בשיקול הדעת של הצוות הרפואי, שלמרבה הצער לא פעל בהתאם לכללי הפרקטיקה המקובלת בטיפולי השראת־ביוץ".



התובעים טוענים כי הילד ששרד את הלידה סובל מפגיעה מוחית, המתבטאת בין היתר בהפרעת תקשורת (ASD), פגיעה קוגניטיבית, לקות ראייה מורכבת, הפרעת קשב וריכוז, קשיים רגשיים וקומה נמוכה. על רקע נזקיו אלה, שילוו אותו כל חייו ויצריכו הוצאות כספיות ניכרות, תובעים ההורים בשם הילד את נזקיו, נוסף לסבל שעברה התאומה שמתה.