פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ג'מיל תמימי בן 57 תושב ראס אל עמוד, בגין רצח בכוונה תחילה.


מדובר בכתב אישום קשה מאוד, שמתאר את כוונותיו של תמימי, שהצטייד בסכין ארוכה על מנת לוודא כי הוא יפגע בצורה מקסימלית באנשים שסביבו. על פי כתב האישום, תמימי רכש סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 18.5 ס"מ, ועלה לרכבת הקלה על מנת לבצע את הפיגוע. מסע הרצח שלו הסתיים במותה של חנה בלדון ז"ל, אזרחית בריטית, שהגיעה לישראל במסגרת חילופי סטודנטים, ולמדה בירושלים.  

בכתב האישום נכתב כי "הנאשם החליט להביא למותו של אדם באמצעות דקירות סכין, עלה לרכבת הקלה בירושלים ודקר למוות בשבע דקירות סכין את חנה בלדון ז"ל, אזרחית בריטית בת 20, אשר נסעה אותה העת ברכב, אותה זיהה כקורבן חלש ואשר לא יהיה בכוחה להתנגד למעשיו. הנאשם לא חדל ממעשיו, אלא רק לאחר שמי מיושבי הרכבת השתלט עליו, הפילו ארצה והסכין הועפה מידו".

הפיגוע אירע לאחר שהמחבל רב עם בני משפחתו. לאחר הגעתו לירושלים, רכש הנאשם בעיר העתיקה סכין באורך 30.5 ס"מ בעלת להב רחב ובאורך 18.5 ס"מ הנאשם הסתיר את הסכין בתוך שקית גדולה, אטומה למראה תוכנה, בה שמר את בגדיו והמשיך להסתובב בעיר העתיקה.
 
לאחר מכן התקשר הנאשם לבניו, תייסיר ועומר, שוחח עם כל אחד מהם בנפרד, וביקש מהם להתארח בביתם,  ואולם נענה על ידם בשלילה ובאמירה שיחזור לבית החולים כפר שאול, ממנו השתחרר יום קודם לכן. באותו הזמן החליט לדקור למוות אדם באמצעות הסכין. הנאשם החליט לעלות לנסיעה על הרכבת הקלה בירושלים, ושם להוציא לפועל את הפיגוע.

לאחר שרכש כרטיס, הגיע לכיוון המנוחה, שעמדה במקום, והוציא את הסכין מתוך השקית. הוא  אחז בה בידו הימנית, ומתוך כוונה להביא למותה של המנוחה, הניפה לכיוונה ונעץ אותה בחוזקה בגבה העליון. הנאשם הוציא את הסכין ודקר את המנוחה במכוון 3 פעמיים נוספות בגבה אף שהמנוחה ניסתה להסתובב עם פניה לכיוונו. הנאשם המשיך ודקר את המנוחה 3 פעמים נוספות, בזרועה הימנית, במתנה ובחזה הימני.