תשתית ראייתית בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים התגבשה נגד ראש עיריית צפת אילן שוחט ועוזרו גילי אדלר שנחקרו ביחידה להב 443. במסגרת החקירה נחקרו עשרות מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות ראש העיריה ועוזרו. כזכור, החקירה החלה בעקבות חשד לפיו ראש העירייה ועוזרו סייעו לקידום ענייניו של אחד הקבלנים בתמורה להנחות שקיבלו מקבלנים שונים בבניית בתיהם הפרטיים.



על פי חשד נוסף, ראש העירייה הבטיח ונתן לאחרים תמורה על שהצביעו עבורו בבחירות בשנת 2013. החקירה בעניינו של ראש העירייה עסקה בחשד לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות של שוחד בחירות לפי חוק רשויות מקומיות. החקירה בעניינו של עוזרו של ראש העירייה עסקה בחשד לביצוע עבירות קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים.



עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד ראש העיר ועוזרו ותיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.



מטעמו של שוחט נמסר: המשטרה אינה מחליטה על הגשת כתב אישום ויש להניח לפרקליטות לעבור על החומר ולקבל החלטה ללא לחצים חיצוניים דרך הודעות לתקשורת. אני בטוח שלאחר עיון בחומרי החקירה יימצא בפרקליטות כי לא נפל דופי במעשיי. אני יודע היטב כי מה שהוצג בפני במהלך החקירה אינו מתיישב עם הודעת המשטרה.



לדבריו, ההד התקשורתי שיצרה המשטרה בהליך המעצר  לא מותיר לה ברירה והיא מחוייבת להעביר המלצה אפילו אם חומר הראיות לא מצדיק זאת ואומר אחרת. אני רגוע ושקט ואמתין בסבלנות לסיום ההליך שיגמר ללא הגשת כתב אישום.