המשטרה תיאמה עם אריה דרעי מועד נוסף שבו הוא יגיע לחקירה במשרדי יחידת להב 443 להמשך החקירה בעניינו. ככל הנראה, החקירה תתקיים כבר בראשית השבוע הבא. הערב (חמישי) פורסם בחדשות 10 כי נבדק חשד לפיו כספי תרומות נפרטו למזומן בצ'יינגים והועברו לשימוש פרטי. מדובר בחשד של גניבה מידי מורשה, וחלק מהכסף נעלם ולא נמצא במעקב. על פי החשד, סכום הכסף הזה הועבר למשפחת דרעי. המיליארדר מיכאל מירילשוילי ובנו נחקרו בחשד למתן שוחד.
אריה דרעי הגיב היום בפעם הראשונה לחקירתו: "בשם ובשם אשתי, אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא תודה גדולה על כל מה שקורה, על כל חקירה, אין לנו שום תלונה. תודה לבורא עולם, לא מתלוננים ולא מבקשים שום דבר. רק אומרים תודה".

כזכור, ביום שני נחקרו שר הפנים ורעייתו במשך קרוב ל-12 שעות, שבסיומן שוחררו לביתם. אולם, כבר אז הודע לו כי יידרש לחקירה נוספת. במהלך חקירתו עומת דרעי, עם המסמכים, העדויות והממצאים שבידי חוקרי היאח"ה ואשר נאספו במהלך השנה האחרונה מאז החלה הבדיקה בעניינו ובעיקר במהלך החודשים האחרונים עת הוחלט לפתוח בחקירה בפרשה.
 
נציין כי תחילה עסקה הפרשה בחשד לעבירות מס בהקשר לפרויקטים נדל"ניים שייחסו לשר הפנים רכישת בית נופש בספסופה וכן העברת הבעלות בפרויקט המגורים כרמיה שבקרית שאול בירושלים לאחיו עו"ד מומו דרעי ללא תמורה כביכול. אלא, שהחקירה הסתעפה וקיבלה תפנית חדה ומשמעותית עת עוכבו לחקירה בשני האחרון 14 מעורבים נוספים.
 
בין הנחקרים בפרשה: משה ליאון, חבר הנהלת העיר ירושלים, המיליארדר מיכאל מיכו מירילשווילי ובנו איציק, שני אנשי עסקים גיאורגים המתגוררים ברמת השרון וחולשים על תחומי הנדל"ן, ה אנרגיה והיהלומים , עו"ד אריאל משעל , מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, עו"ד ארז מלול עוזר השר לענייני דת, משה הבא, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר, יו"ר הנהלת אחד הבנקים הגדולים ויו"ר בזק בינלאומי.
 
כל המעורבים נקשרו על פי החשד לכאורה להעברות כספים ותרומות לעמותות שבראשות יפה דרעי ביניהן עמותות "תפארות שמחה" וכן "יהודה יעלה". 
במשטרה מעריכים כי כספים שהוצאו מהעמותות שגלגלו מיליוני ש"ח , לכאורה בגין הלוואות שניתנו לעובדים לפרעון בטווח ארוך , הופקדו תחילה בחשבונות העובדים ובמקביל הוצאו והועברו לגורמים אחרים. חוקרי היאח"ה סבורים כי אותם כספים הועברו לחשבונות בני משפחת דרעי ובכך הוצאו לכאורה במרמה כספים מאותן עמותות ומדובר בכספים שמרביתם נתרמו על ידי חלק מהנחקרים.

דרעי. צילום: אבשלום ששוני

 
אגב, אחת הנחקרות בפרשה שמחה רבינוביץ המכהנת כגננת ומחזיקה בזכות חתימה באחת העמותות שבראשות יפה דרעי והמפעילה רשת של גני ילדים, היא הנחקרת היחידה שנשלחה למעצר בית בן ארבעה ימים שהסתיים היום. רבינוביץ', קרובת משפחתה של יפה דרעי, שימשה כיד ימינה ונאמנתה של דרעי, ובמשטרה הטיחו בה כי כספים שנמשכו בשמונה שיקים בסכומים הנאמדים בין 8,000 ש"ח ל - 10,000 ש"ח הועברו בדרך עקיפה כביכול לידי משפחת דרעי.
 
רבינוביץ הכחישה את החשד האמור אולם במשך שעות ארוכות סירבה לשתף פעולה עם החוקרים עד להגעתו של פרקליטה עו"ד רועי אטיאס .גורמים המעורים בפרטים ציינו. "החוקרים מחזיקים אלפי מסמכים ויש להם תמלילי האזנות סתר אולם בפועל הם מגששים באפילה שכן לא הוטח בנחקרים אבק של חשד לעבירה פלילית אלא רסיסי מידע תוך כוונה שהם אלו שירכיבו את הפאזל עבור החוקרים ויפלילו את שר הפנים בפרשה. יש כאן סוג של בלון גדול שניפחו אותו מעבר למסוגלות שלו והוא יתפוצץ".
 
עו"ד רועי אטיאס פרקליטה של רבינוביץ מסר כי "חקירה מאומצת, אולי מאומצת מידי של יחידת להב, כוללת האזנות סתר, מעקבים, פשיטות ובסופה מהומה על לא  מאומה. בדרך כלל משטרת ישראל מעכבת לחקירה כאשר ידוע לה שבוצעה עבירה, ובחקירה מנסה להבין מי עשה ואיך. כאן המשטרה מנסה להבין האם בכלל בוצעו עבירות. אין נכון לעכשיו שום אינדיקציה לכך שנעשה משהו שאינו כשר למהדרין או לשקל אחד שעבר מהעמותות שנחקרו לידי דרעי או אשתו או למי מטעמו . העובדה שכל הנחקרים שוחררו מיד ללא תנאים מגבילים ביום "פרוץ" הפרשה, מעידה על כך שאין שום יסוד לחשדות וכי מדובר בספקולציות מרחיקות לכת של משטרת ישראל".

עו"ד רועי אטיאס. צילום: יח"צ


הוא הוסיף: "איני מייצג את דרעי ואין לי שום סנטימנטים אליו, אך ניכר בעיני שמדובר בסוג של רדיפה. זו בושה  שהתקשורת ושאר חכמולוגים באמצעותה, כבר הגישו כתב אישום ואף הגדילו לכתוב 'הכרעת דין' של אשמה, עוד לפני ששמעו בכלל על מה (לא) בוסס החשד וחשוב לא פחות, את גרסתו של דרעי עצמו. חלק מהציבור מתבלבל מהעובדה שהתקבלו תרומות וכו'. אני מזכיר למי ששכח, שהמדינה מעודדת מתן תרומות לעמותות בכך שהיא מזכה ממס את התורמים, ושמדובר בפעילויות חינוך וחסד שאין אלא להודות ולפאר את העוסקים במלאכתה".