לריסה ינצקו, מטפלת סיעודית בת 50 מראש העין, הואשמה היום (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה בכך שתקפה קשיש שבו טיפלה. מכתב האישום עולה כי ינצקו הייתה בגילופין בעת האירוע וכי נתפסה בשעת מעשה. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להותיר אותה במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.



ינצקו שימשה מטפלת סיעודית, לקשיש, ניצול שואה בן 78, מאז אוגוסט 2015. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, עולה כי בשבוע שעבר, בשעות אחר הצהריים התגלע ויכוח בינה לבינו, אודות טלפון סלולארי. בעקבות הוויכוח, הנאשמת, שהיתה אותה עת בגילופין, צעקה על המתלונן, הפילה אותו על הרצפה, הכתה אותו באגרופיה ושרטה אותו בציפורניה.



למשמע צעקותיה הרמות של ינצקו וקול חבטה שנשמע מן הדירה, נזעקה למקום שכנה. כשנכנסה השכנה, הבחינה בקשיש מוטל על הרצפה ולצידו כיסא הפוך, בעוד ינצקו צועקת עליו, בין היתר "נמאס לי, זבל". השכנה הזעיקה את מד"א והמשטרה. בחקירתה הודתה ינצקו בביצוע המעשים.



כתב האישום מייחס לה תקיפת זקן. בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות כי קיים חשש שהיא "תסכן את שלום הציבור אם תשוחרר, עת נקטה, בהיותה בגילופין במהלך עבודתה כמטפלת, באלימות חסרת רסן כלפי זקן בן 78 שנים, ניצול שואה וחולה ואף גרמה לו לחבלות רבות בגופו".