חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף של המשטרה גיבשו תשתית ראייתית נגד בן 30 מברטעה בחשד לביצוע עבירות מין חמורות, תוך שימוש בנשק, בארבעה עשר קטינים. במעמד הארכת מעצרו, שהתקיים לפני כיממה, הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד, ומעצרו הוארך עד יום שישי. בכוונת פרקליטות מחוז חיפה להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגדו. 



מהחקירה עולה כי ב-19 באפריל השנה נעצר החשוד, תושב העיר, בחשד למעשה אינוס בשני קטינים בגילאי 13.5 ו-15.5 תושבי ברטעה. עקב רגישות וחומרת העבירות, הונחו חוקרי היחידה המרכזית לחקור את החשדות, לאסוף ראיות ולמצות את החקירה.



פייסבוק. לפי החשדות, החשוד פיתה באמצעות הרשת החברתית את קורבנותיו. צילום: Getti Images
פייסבוק. לפי החשדות, החשוד פיתה באמצעות הרשת החברתית את קורבנותיו. צילום: Getti Images



ממצאי החקירה מציגים תמונה לפיה העצור יזם מסכת מזעזעת של מעשי אינוס חמורים בקטינים בני 13 עד 17, וזאת תוך שימוש ואיום בנשק, ואף ירי, הכל במטרה להפחיד ולהטיל אימה על הקורבנות.



עד כה גיבשה המשטרה ראיות לתקיפות מיניות כלפי ארבעה עשר קטינים, מתוכם תשעה מקרי אינוס חמורים וחמישה מקרים של מעשים מגונים. מחומר החקירה עולה עוד כי החשוד נהג לצוד את קורבנותיו ברשת הפייסבוק, ולפתות אותם באמצעים שונים על מנת לזכות באמונם לצורך קבלת הסכמתם למפגש עימו, ואז, על פי החשד, לבצע בהם את העבירות החמורות המיוחסות לו. בחיפוש שנעשה בביתו נמצאו כלי נשק ותחמושת.