"בבית המשפט עושים משפט ו'צדק' הוא שם של כוכב בשמיים" - כך אמרה שופטת בית משפט שלום לנאשם שהורשע בתקיפה ובהעלבה של עובד ציבור, לאחר שטען כי לא נעשה עמו צדק. לאחר מכן איים להתאבד ובתגובה הורתה לו השופטת לצאת מהאולם באומרה: "לא מתאבדים בבית המשפט". תלונתו של האיש לנציבות תלונות הציבור על שופטים נמצאה מוצדקת. "דברי השופטת אינם אינם מסוג הדברים שראוי להשמיע לנאשם", נכתב בהחלטה. "על בית המשפט ליצור את התחושה כי היושב בדין מבקש לעשות משפט צדק".
מדובר באחת מתוך 76 תלונות נגד שופטים שנמצאו מוצדקות בשנת 2016 - 14 אחוז מבין התלוננות שבוררו. באותה שנה נרשמה עלייה קלה בכמות התלונות שהגיש הציבור נגד שופטים לעומת תלונות שהוגשו בשנת 2015 –שמונה אחוז – אך פחות תלונות נמצאו מוצדקות - 96 בשנה הקודמת. הנתונים הללו עולים מדו"ח נציבות תלונות הציבור על שופטים לשנת 2016, שהגיש היום הנציב, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, לשרת המשפטים, איילת שקד, ולנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. 
מהדו"ח עולה כי כמעט מחצית מהתלונות הוגשו נגד שופטי בתי משפט שלום. באותה שנה הוגשו 31 תלונות נגד שופטי בית המשפט העליון, אך אף אחת מהן לא נמצאה מוצדקת. הוגשו 138 תלונות נגד שופטי בתי משפט מחוזיים, עלייה של כ-12 אחוז משנת 2015, אז הוגשו 123 תלונות. 11 תלונות נגד שופטים מחוזיים נמצאו מוצדקות. 

"אתה לא גבר" 

בשנת 2015 35 אחוז מהתלונות המוצדקות עסקו בהימשכות הליכים ועיכוב במתן החלטה. אחת מהן נוגעת להימשכות הליכים יוצאת דופן בתיק תעבורה. המתלונן נפצע בתאונת דרכים בשנת 2009. נגד הנהג הוגש כתב אישום בשנת 2010. במהלך השנים התקיימו בתיק 17 דיונים ובשנת 2016 נגזר דינו של הנאשם והתיק הסתיים. המתלונן הלין על הסחבת בטיפול בתיק – לא פחות מחמש שנים. הנציב קבע כי מן הנתונים עולה תמונה אומללה. "פניו של בית המשפט מעיבים על תדמיתה של מערכת השיפוט והתלונה נמצאה מוצדקת גם מבחינה מערכתית", ציין בהחלטתו. "ההתנהלות בתיק זה לא תרמה לחיזוק אמון הציבור בבתי המשפט".
נגד שופטי בתי משפט לענייני משפחה הוגשו 175 תלונות, עלייה של כ-9 אחוז משנת 2015. המתלונן טען, כי במהלך דיון בתביעה שהוגשה נגדו לשינוי זמני שהות התבטאה כלפיו השופטת באופן שאינו ראוי ואמרה בפני כל הנוכחים באולם שהוא "לא גבר". השופטת בתגובתה לא זכרה כי אמרה את הדברים, ואילו בא כוח האישה ציין, כי השופטת אמרה למתלונן כי אינו גבר הגון לאור חוסר ההתחשבות שגילה כלפי אשתו לשעבר, שעמדה ללדת. 
הנציב קבע בהחלטתו, כי כך או כך, מדובר באמירה פוגעת, גם בנסיבות המתוארות על ידי בא כוח האישה, ו"טוב הייתה עושה השופטת אילו נמנעה מלחלק למתלונן ציונים".