"לא הייתי מזדרז במקומם בני הזוג נתניהו להחליף את תנור הבישול שלהם. אנו כמובן ממשיכים עם זה למחוזי, יש בתי משפט בישראל ואנו מאמינים שמדובר בסוגיות מאוד עקרוניות שהם, המחוזי והעליון יטיבו לטפל בהן", כך אמר הבוקר לגבי גזית (ראשון) העיתונאי יגאל סרנה, שבית משפט השלום בתל אביב קבע היום כי עליו לפצות את ראש הממשלה ורעייתו במאה אלף שקלים. 



על כך שלא הביא ראיות לפרסום בעמוד הפייסבוק שלו שבגינו נתבע, תקף העיתונאי: "בנושא של המתנות, בנושא של הצוללות, בנושא של הגז שכולנו כל כך בטוחים שבוצעו שם עבירות איומות, האם היום עם כל החקירות של רביב דרוקר אהובי, המשטרה ושאר העיתונות האחראית, האם מישהו הביא הוכחה ניצחת? אז על אחת כמה וכמה במקרה כזה, שזה משפט בפייסבוק שאני העליתי. משפט שהיה והיום אני יודע שהיה אמת לאמיתה". 



סרנה ובני הזוג נתניהו. צילום: פלאש 90
סרנה ובני הזוג נתניהו. צילום: פלאש 90



סרנה טען כי מדובר בתביעת השתקה מצד בני הזוג נתניהו: "הפוסט נבחר מתוך מאות פוסטים שכתבתי בעניין ראש הממשלה הזה, שאני מאמין שהוא הרסני למדינת ישראל ולילדיי, הם בחרו בפינצטה אחד שהוא כולו בשליטת יחידה 730 שהיא יחידה שאמונה על שתיקה וכולם עובדי ראש הממשלה. אני חושב במדינות אחרות שאם זה היה המצב, תביעת ההשתקה הזאת, שופטים לא היו מאפשרים לדון בה כי על פניה היא כל כך בוטה מבחינת ניצול הכח של השליט, אז זו התשובה שלי. בהחלט אין לי הוכחה ניצחת' לא הבאתי לבית משפט אף ראש שב"כ או שב"כניק שיודה שהמקרה הזה אירע". 



"העיתונות היום ממשיכה לשקר" 


העיתונאי התייחס לפרסום עצמו, וטען כי הוא נכון :"אפילו בוגי יעלון לא עמד במקום שבו נמסר כסף מיד ליד. יש איזושהי בעיה שהדברים האלו נעשים במחשכים או במקרה של השיירה הם רחוקים מעין אדם ומוגנים היטב. אז זה מטבע הדברים כי אנו עוסקים במשהו שקשור בראש הממשלה, במשהו שיש סביבו מעטה חשאיות מאוד גדול. אבל אם תשים לב, השופט אמר דבר מאוד מעניין ואני מסכים עם כל מילה, הוא כתב שם, נדמה לי, שראש הממשלה הוא איש חזק וסמכותי ויגאל סרנה מצייר אותו כאדם חלש רפוי הנתון לשליטת אשתו. הוא הציג את זה כבעיה אני לא רואה את זה כבעיה". 



סרנה הדגיש כי למרות ההפסד הוא לא מתחרט עליו: "זה אחד ממסכת ארוכה של ראיות, שמאילנה דיין ועד רביב ואחרים העלו, שקשורים לשליטה המוחלטת או העמוקה, לא מוחלטת כי יש עוד אנשים ששולטים בו. וזה נבחר בפינצטה מתוך כל הדברים. אני לא ציפיתי לנס שפתאום השופט יהיה לו האומץ שאין למנדלבליט ואין לשי ניצן". 

לדברי סרנה, "זה נבחר בכוונה ואני שלם לגמרי עם זה, אני מרוצה מזה שזה הגיע לבית משפט אני מרוצה מזה שזה ימשיך להתגלגל בבתי משפט. אני שמח להיות בצד הזה של המתרס שתקרא לו הצד הלא האחראי, כי אני חושב שהעיתונות היום רובה ממשיכה לשקר, כמו בנושא של המורה הזה שנרצח באום אל חיראן שמח"ש שלא מגלה ולא מספר כלום. האם אנו יכולים להמשיך להפקיד את האמת בידיים של שקרנים? אני לא מרגיש ככה, זו ההרגשה שלי". 

"זה נכון שהפייסבוק שימש אותי כעיתונאי שנרדף על ידי ביבי", אמר סרנה. "כי שנתיים לפני התביעה הזו הוא כבר דיבר על הראש שלי עם נוני, הבוס שלי. זאת אומרת שאני הייתי על הכוונת שלו והוא רק חיכה, כלומר אין פה שום תום לב מצד התובע והשופט היה אמור לראות זאת".