המעצר שלו הוביל למהומות דמים בכפר קאסם, שבשיאן נורה למוות מוחמד טאהא וכעת מגיע כתב האישום: קרוב משפחתו של ההרוג, עבד אל-סמיע מחמוד טאהא, עובד עיריית כפר קאסם בן 44, הואשם בשבוע שעבר בבית משפט השלום בכפר סבא בתקיפת שוטר ובהפרעה לשוטר בתחילת החודש. כתב האישום נגדו מגולל את מאורעות הלילה האלים שהתרחש ביישוב, בעקבות כניסת כוחות משטרה, שהגיעו כדי לעצור אותו. מנגד סנגורו טוען כי המעצר נעשה ללא סמכות וכי לא היה צורך לנקוט נגדו באלימות.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, ב-5 ביוני, קצת לפני חצות, הבחינו שוטרים במהלך סיור שגרתי בנאשם עומד ליד רכבו. בדיקה העלתה כי הוא חב מעצר בגין אי התייצבות לעדות בתיק תעבורה. טאהא התלווה לשוטרים, אולם אז החלה התגודדות סביבם ואחד השוטרים אף הוכה.



מכתב האישום עולה כי בשלב זה סטר טאהא בפניו של אחד השוטרים ובתגובה השוטר ריסס לעברו גז פלפל. ההמון המשיך להתקרב לשוטרים, שירו בשלב זה באוויר. כוח משטרתי נוסף שהוזעק למקום הבחין בכמה אנשים שמושכים את טאהא מהמקום כדי למנוע את מעצרו. אחד השוטרים שלף אקדח טייזר וירה בטאהא, שהתחשמל, נפל על הרצפה ונלקח על ידי השוטרים לתוך ניידת.



מהומות בכפר קאסם. צילום: חטיבת דובר המשטרה
מהומות בכפר קאסם. צילום: חטיבת דובר המשטרה



עוד עולה מכתב האישום כי כשהחלה הניידת בנסיעה החל ההמון ליידות מטח של אבנים, אשר פגעו בניידת וניפצו את השמשה. במקביל, נשרפו שתי ניידות משטרה נוספות שהיו במקום. בכתב האישום נכתב עוד כי הסלמת האירוע הובילה לפציעתם של מספר שוטרים ולמותו של מוחמד טאהא, בן 21, אשר נורה על ידי מאבטח בכניסה לנקודת המשטרה בכפר קאסם.



סנגורו של הנאשם, עורך הדין אנואר פריג׳, מסר בתגובה: "כל האירוע, כולל כתב האישום, החל מטעות שיפוטית חמורה. נגד הנאשם הוצא צו הבאה בתור עד במשפט תעבורה, ולא צו מעצר, כאשר שני הצדדים במשפט ויתרו על עדותו. לא מדובר בעבריין נמלט. בית המשפט חידש את צו ההבאה ללא סמכות. כמו כן אין זה מסמכות יחידת היס״מ לאכוף צו הבאה. היחידה פעלה ממניעים לא כשירים וחיפשה תירוץ להתנהגות האלימה מצד השוטרים. לא היה צורך לעשות שימוש באלימות ובאקדח טייזר כלפי מרשי. הגשנו נגד השוטרים תלונה במחלקה לחקירות שוטרים"