משבר המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה בירושלים לא יגיע לידי חקירה פלילית - כך עולה מעמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בלשכת היועץ סבורים כי לא נמצאה תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית נגד הגורמים הקשורים בעזיבת רופאים אונקולוגים את המחלקה, אך מפנים למשרד הבריאות, שאמור לשיטתם לטפל בסוגיה.



בתגובה, שהגיעה לידי מעריב אונליין, נכתב כי "לאחר בחינת הדברים על ידי הגורמים הנוגעים בדבר, נראה כי השדה הפלילי אינו המסגרת המתאימה לבירור טענות מסוג זה. יתר הסוגיות אשר הועלו גם במסגרת עתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ מועברות להמשך טיפול על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".



את המכתב ניסח רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט חוקתי, שחתם את דבריו בכך ש"מעבר לעניינים המשפטיים, שנראה כי אינם העיקר בנושא מורכב זה, אין לי אלא לקוות כי יימצא בהקדם פתרון לסוגיה כאובה זו, לטובתם של הילדים החולים ובני משפחותיהם".



עורך הדין אליעד שרגא, שפנה ליועץ המשפטי לממשלה בשם ההורים, מסר בתגובה כי "לא הופתענו מתשובת משרד המשפטים. לא ציפינו שהיועץ יפתח בחקירה, מדובר בהתנהלות דומה להתנהלותו בתחומים נוספים. לכן פנינו גם לבג"ץ".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר בתגובה כי "הדסה מקבלת בתודה את המעורבות האישית של שר הבריאות והמנכ"ל כדי להפסיק את המחול המטורף וההרסני של הרופאים הנוטשים והגרעין הקשה של ההורים שמחשקים אותם בתביעה להקמת מחלקה בשערי צדק ובדרך לשם פוגעים ומוציאים את דיבת המחלקה החדשה המתפקדת בהדסה מאז הנטישה".

לדבריו, "הדסה הושיטה מספר פעמים את ידה לרופאים שהתפטרו לחלקם או לכולם וקראה להם לחזור להדסה ולעשות מה שהם יודעים לעשות וזה לטפל בילדים חולי הסרטן במתווה שהתווה משרד הבריאות ונמצא בניטור מתמיד על ידו. די לפגיעה בילדים ובהורים המודאגים המשמשים כלי משחק לקומץ אינטרסנטים שהבטיחו הבטחות שווא להורים ולרופאים. התפכחו נא! חזרו באמת לדאוג לילדים".