מרים בת עמי מנדלב, בת 35 מבית שמש, הואשמה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח אביה בן ה-80, בוריס מנדלב. מכתב האישום עולה כי כל חטאו של האב היה לנסות ולעזור לבתו, שסובלת מהתמכרות לאלכוהול. לאחרונה, בעקבות התדרדרות במצבה של מנדלב, היא עברה להתגורר עם הוריה בבית שמש ואביה נהג לנעול את דלת הכניסה לבית, כדי למנוע מבתו לצאת ולצרוך אלכוהול. לפני חודש בדיוק הדבר עלה לו בחייו.

בפרקליטות לא קיבלו את טענתה של מנדלב, שהודתה כי דקרה למוות את אביה, לפיה הסיבה למעשה היא מצב פסיכיאטרי על רקע הפסקת צריכת אלכוהול, וביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, בבוקר האירוע, פנתה מנדלב עם הוריה לקופת חולים בבית שמש לצורך קבלת טיפול רפואי, שם קיבלה הפניה לחדר מיון על רקע מצבה הגופני. אולם כשהגיעו לבית החולים הדסה השתפר מצבה והם נסעו הביתה. שם נעל האב את הבית כשהוא שומר את מפתח הבית בכיס מכנסיו.
 
האם פנתה לנוח בחדרה, בעוד הבת והאב נותרו בסלון. בשלב מסוים ביקשה מנדלב לצאת להתאוורר, אולם האב סירב לבקשתה. אז, על פי כתב האישום, נטלה הנאשמת סכין מטבח ממגירת המטבח והחביאה אותו בקפלי מכנסיה. היא ניגשה לאב ודקרה אותו דקירה עמוקה במרכז הבטן העליונה, דקירה קטלנית שהביאה למותו. 
 

מנדלב הוציאה את הסכין מגופו של אביה, שטפה אותו במים והשליכה את הסכין במקום שאינו ידוע. אמה, אשר שמעה את האב נאנח, יצאה מחדרה ומצאה אותו שכוב על המדרגות. האם שלפה את מפתחות הבית מכיס מכנסיו של המנוח ויצאה מהבית על מנת להזעיק עזרה.