כתב אישום חמור: שאול שמאי, מורה בית ספר יסודי בן 48 מראשון לציון, הואשם הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע עבירות מין בחמש תלמידות. במקביל הוגש לבית משפט השלום בעיר גם כתב אישום נגד שמאי בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין וכן בקשה להאריך את מעצרו של המורה עד תם ההליכים המשפטיים.



על פי כתב האישום, החל מאוקטובר 2016 ועד תחילת חודש יוני, אז נעצר, הנאשם שימש כמורה ומחנך של כיתה ב' בבית ספר בתל אביב. במהלך התקופה, במספר הזדמנויות במהלך הלימודים, ביצע הנאשם בארבע תלמידות הכיתה, קטינות כבנות 8-7, סדרה ארוכה של עבירות מין - מעשים מגונים שלא בהסכמתן. המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה, ובפני שאר התלמידים בכיתה.



מכתב האישום עולה כי שמאי הושיב את התלמידות על ברכיו, הכניס ידיו מתחת לבגדיהן ונגע באיברים אינטימיים שלהן, לעתים חרף התנגדותן הפיזית והמילולית. באישום זה מואשם הנאשם בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס וריבוי עבירות של מעשה מגונה בפומבי בפני קטין.



ביקש מהתלמידה שלא תספר לאיש


על פי האישום השני, החל מיולי 2014 ועד שנעצר, או בסמוך לכך, לימד שמאי באופן פרטי קטינה בת 13, שיעורי מתמטיקה בביתה שבראשון לציון. במהלך אוגוסט 2016 או בסמוך לכך, בכארבע הזדמנויות, במהלך השיעור בביתה, ביצע בקטינה מעשים מגונים. באחת ההזדמנויות אמר הנאשם לה "את צריכה להירגע קצת".



באחד המקרים, בשעות הצהריים או בסמוך לכך, לקראת סיום השיעור, הקטינה ליוותה את המורה לדלת הבית. אז ביצע בה שמאי מעשה מגונה. מיד לאחר שיצא מהבית, התקשרה הקטינה לאמה כשהיא בוכה. בסמוך לכך, התקשר שמאי לאם הקטינה והאם ביקשה לברר עמו את סיבת בכייה של הקטינה, והאם יש קשר בין הבכי לבין השיעור שהעביר לה הנאשם טרם שיחתו עימה. שמאי שלל את הדברים.



מיד לאחר שיחה זו, שב שמאי לבית, הביע צערו בפני הקטינה על מעשיו וביקש ממנה שלא תספר על כך לאיש. הוא הוסיף ואמר לקטינה כי אם תספר על מעשיו היא תהרוס לו את הקריירה. באישום זה מואשם שמאי בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס ובהדחה בחקירה.



עבד למרות שהורשע בעבירת מין


בנוסף, הוגש נגד שמאי כתב אישום לבית משפט השלום בעיר בגין איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין - עבירה לפי חוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים. על פי כתב אישום זה, באפריל האחרון, במסגרת הליך בבית משפט השלום בראשון לציון, הורשע במספר מקרים של מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14. לאחר מכן הוא עסק כמורה בבית ספר בתל אביב והפר בכך את חובתו על פי דין שלא לעסוק במוסד לאחר שהורשע בעבירת מין.



בבקשת המעצר כתבה עו"ד כאהן מור כי "המשיב ביצע סדרה ארוכה של עבירות מין חמורות, בדפוס פעולה חוזר ונשנה כאשר ניצל את היותו מורה, איש חינוך שהופקדו בידיו שלומן וטובתן של הקטינות ועשה בהם שימוש ציני לספוק יצריו. המשיב במעשיו ניצל את מעמדו והשפעתו על הקטינות, נוכח יחסי הקרבה ופערי הכוחות שביניהם, מתוקף היותו המורה והמחנך שלהן, כאשר הפגיעות המיניות בוצעו במהלך פניית הקטינות אליו, במהלך השיעור, בבקשת עזרה בחומר הלימוד ובמהלך שיעורים פרטיים, כשהוא נשכר על ידי הורי הקטינה כדי לסייע לקטינה בלימודיה".



פרקליטו של שמאי: "המתלוננות הונחו"


בתוך כך, שמאי, באמצעות עורך דינו קובי קמר, מכחיש כי ביצע עבירות מין כלשהן בילדות. "לטענתו נוצר מגע פיזי בעקבות התקבצות של תלמידים סביבו, אבל הוא מכחיש מכל וכל כי נגע באופן יזום או מכוון לשם סיפוק מיני. מכך בוודאי שהוא מכחיש שנגע באיברים אינטימיים", מסר סנגורו.



"מוקדם עדיין להגיב לכתב האישום, אך אני מזהה תהליך שבו תלונה אחת הביאה באופן מלאכותי לתלונות נוספות. אפשר שנרמז למתלוננות מה לומר. זה לא שהילדות דיווחו על המעשים מיוזמתן, אלא שהן נשאלו שאלות שמטבען הן מדריכות". לדברי קמר, בכוונתו להתנגד להמשך המעצר. "אנחנו חושבים שיש מספיק אמצעים לשמור עליו שלא בדרך מעצר. התחושה שלי היא שהמדינה מבקשת להתחיל להעניש אותו כבר עכשיו".