זוג צעיר בסוף שנות ה־30 לחייו הגיע לבית הדין הרבני עם תביעה הדדית לגירושין. מהר מאוד האישה הדהימה את הדיינים כשהתנתה את הסכמתה להתגרש רק אם בעלה יממן עבורה חמישה ניתוחים פלסטיים: באף, בחזה, בישבן, בעפעפיים וכן הזרקות בוטוקס בפנים על פי הצורך. הנימוק לדרישתה יוצאת הדופן, כפי ששטחו בפני הדיינים, פרקליטותיה עורכות הדין שרין ומורן סולן, היה גם הוא מפתיע מאוד. “האישה טוענת כי בגלל הצרות והבגידות של הבעל, היא הפכה לעצבנית ולחסרת סבלנות. היא הפסיקה לטפח את עצמה וכל העת הייתה שרויה במתח”.



עוד טענה עו”ד סולן כי “הדבר גרם לה לנזקים גופניים קשים, מעבר לנזקים הכספיים, וכדי לחזור לעצמה ולהשיב לעצמה את הביטחון מול שני ילדיה, היא זקוקה למימון הניתוחים הללו שערכם נאמד בכ־180 אלף שקל. כל זאת בנוסף לדמי הכתובה”. הבעל, שהיה נסער מהדרישה, טען שלא בגד באשתו, למעט פעם אחת עם המטפלת של אביו, שבמחיצתה שהה לא מעט זמן, מאחר שהיה צריך להיות קרוב לאביו המרותק לכיסא גלגלים. לשאלת עו”ד סולן “האם אתה מודה שניהלת רומן עם המטפלת של אביך?” הדהים הבעל בתשובתו: “לא ניהלתי רומן, חיינו יחד, ישנו יחד באותה מיטה באותם ימים שהייתי אצל אבי מספר שעות”.



לאחר שורה ארוכה של דיונים, הסכים הבעל לתנאים שהציבה אשתו - “גט תמורת מימון הניתוחים” - ובני הזוג חתמו על הסכם גירושין. אבל בכך לא תם הסיפור. חודשיים אחרי הגירושים חזר בו הבעל מהכוונה לממן את הניתוחים. לדבריו, “הביטחון חזר לגרושתי והיא כבר נמצאת עם גבר אחר בחייה”. האישה פנתה באמצעות עו”ד סולן להוצאה לפועל וביקשה לחייב את הבעל בתשלום. בסופו של דבר, סוכם כי הכסף יועבר היישר למנתחים הפלסטיים שיבצעו את הדרישות של האישה להחזרת החן והיופי לגופה.