בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקיים הדיון הבוקר (חמישי) בטיעונים לעונש של דוד ערן, שהורשע ברצח הצעירה הילי סובול ושל אחותה התאומה, שירי סובול, שהורשעה בשידול לחבלה בכוונה מחמירה ובסיוע לאחר מעשה. הפרקליטות תבקש לגזור על ערן 20 שנות מאסר וכעשר שנים על סובול, לאחר שבמסגרת הסדר הטיעון שחתמה עם השניים הסכימה לאחריות מופחתת.



רבקה סובול, אמן של התאומות, ששכלה בת אחת ושבתה השנייה לקחה חלק ברציחתה, עלתה לדוכן העדים וביקשה מבית המשפט להקל עם בתה. האם סיפרה על הקשיים שהיא חווה מאז שאחת מבנותיה נרצחה ובתה השנייה הואשמה ברציחתה ועל כך ששירי היא כל מה שנותר לה.



הנאשם ברצח הילי סובול בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ראשון עלה לדוכן העדים פסיכיאטר שבדק את שירי סובול והציג את חוות דעתו, לפיה היא לוקה במוגבלות שכלית התפתחותית, בדיכאון ובהפרעת קשב וריכוז. הרופא ציין שסובול סובלת מחוסר יכולת לתכנן תכניות. בתגובה, שאלה אותו התובעת, עורכת הדין זהר דולב, כיצד יתכן הדבר, אם סובול הודתה והורשעה בכך ש"היא זו שנטעה בנאשם את הרצון ואת הצורך לפגוע במנוחה". "היכולת של הנאשמת לתכנן ולהשיג את המטרות שהיא מתכננת מאד לקויה. יתכן שהיא הפגינה יכולות מעבר ליכולות הרגילות שלה", ענה הפסיכיאטר.  

התובעת, עורכת הדין זוהר דולב, טענה כי "בסופו של יום נקטעו חייה של נערה בת 18 שמצאה את מותה בדרך אכזרית וקורעת לב", והוסיפה כי "בתקופה בה האלימות הפכה להיות דרך לפתרון בעיות, על הענישה להיות מחמירה. אנחנו לא חולקים על כך שאובדן של אחות תאומה הוא אובדן נורא, אבל אי אפשר לשכוח שהוא תוצאה של מעשים שעשתה האחות".

לדבריה, "מדובר בתיק טרגי, עם נסיבות חיים קשות של הנאשמים, של המנוחה, של שתי האמהות. במסגרת הסדר הטיעון נערכו דיונים רבים, ההסדר קיבל את הסכמת נפגעת העבירה, הנאשמים הודו והביעו חרטה. בסיטואציות אנושיות קשות מעין אלה על התביעה לשקול תמיד הסדר טיעון, ואכן שקלנו ולכן הגענו להסדר. אבקש מבית המשפט לאשר את ההסדר - 20 שנות מאסר בפועל לנאשם ו-10 שנות מאסר לנאשמת וכן פיצוי כספי. אין מקום להקל עוד עם הנאשמים".                      

כזכור, סובול ובן זוגה דוד ערן הואשמו בכך שב-18 לפברואר רצחו השניים את אחותה התאומה של שירי, הילי סובול, מחוץ לדלת ביתן. על פי גרסת התובעת, ערן דקר את הילי 120 פעמים בעוד אחותה צופה במעשה דרך עינית הדלת. בכתב האישום, נטען כי "במהלך השנים, חוו שירי והמנוחה מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים, שהובילו את שירי לשנוא את המנוחה שנאה עזה ושבעטיים אף הוגש כתב אישום נגד המנוחה בגין תקיפת שירי ואימן של השתיים וגרימת חבלה של ממש לשתיהן. בעקבות זאת, המנוחה נשלחה למסגרות חוץ-ביתיות".

כמו כן נטען כי שירי שלחה מספר מסרונים לערן בהם היא הביעה את רצונה שאחותה התאומה תידקר למוות וכי השניים קשרו קשר מוקדם במטרה לרצוח  את המנוחה. "בין המסרונים ששלחה האחות לערן היא כתבה: "זהו נמאס לי לגור פה עם המשוגעת הזאתי", "מאז שהיא חזרה אני רק סובלת", "קשה לי לחיות ככה שהיא נמצאת כאן בבית, זה לא הבית שלה שהיא תעוף מהחיים שלי, "שהיא תמות כבר" ו"הלוואי ערבי או מחבל ידקור אותה". 

שירי אף כתבה לדוד כי המנוחה הכריחה אותה להיפרד ממנו, וכי אילצה אותה להיפגש עם אחר. "בדרך זו, נטעה שירי אצל דוד את הרצון והצורך לגרום למותה של המנוחה, על מנת שזו תפסיק להטריד ולהרוס את חייה של שירי ולפגוע בקשר הרומנטי שבין הנאשמים", כך נכתב בכתב האישום.