שמונה שנים לאחר פרשת הרצח הכפול של שני השוטרים יחזקאל רמזקר ודוד רבינוביץ', הודיע היום (ראשון) שירות הביטחון הכללי כי הצליח לפענח את המקרה, שהדיר שינה ממשפחות הנרצחים, והתגלה בזכות מעצרו של אחד מהמעורבים באירוע עם נשק ללא רישיון. במשך שנים ארוכות היתה החקירה אינטנסיבית, שבהרבה מהמקרים הובילה למבוי סתום, אך בסופו של דבר התגלה קצה חוט, ששפך קצה אור על החקירה.



הרצח, שאירע ב-15 מרץ 2009, בעת שהיו בניידת משטרה סמוך ליישוב משואה שבבקעת הירדן נורו למוות. מאז ביצוע הרצח ב-2009, בוצעו פעולות רבות על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה במטרה לפענח את הרצח ולאתר את הרוצחים. במהלך חודש אפריל 2017 נעצר לחקירה מחמד רדואן דראע'מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון. במהלך מעצרו נתפסו בכליו נשק מאולתר מסוג קרלו ומחסנית. בחקירה התבררה מעורבותו של מחמד ברצח השוטרים משנת 2009.



על פי ממצאי החקירה, לזירת הרצח הגיעה חוליה המונה שלושה ובהם מחמד, ובמהלך האירוע נורו למוות שני השוטרים ע"י אחד משותפיו של מחמד. התביעה הצבאית הגישה היום כנגד מחמד כתב אישום חמור המייחס לו את את רציחת השוטרים ועבירות נוספות. על פי כתב האישום נראה כי השלושה ביימו פנצ'ר בגלגל הרכב שלהם, גרמו לשוטרים לעצור, ולאחר מכן ירו בהם מטווח קצר. עוד עולה על פי כתב האישום נראה שלא היה מדובר בפיגוע, אלא באירוע שהסתבך, כשבכתב האישום לא כתוב הרקע. לפי כתב האישום, שלושה פלסטינים ביימו תקלה ברכב במטרה לשדוד משאית וכאשר הגיעה למקום ניידת התנועה אחד מחברי החולייה ירה בשוטרים ואז הם נמלטו מהמקום. הרצח עצמו זעזע את המדינה, שכן רמזרקר הותיר אחריו שלושה ילדים, שנותרו יתומים.



אחיו של יחזקאל רמזקר ז"ל סיפר ביומן צהריים עם אסתי פרז על התחושות: "קיבלנו את המידע והעדכונים לקראת הסופ"ש האחרון, למרות שכבר לפני כן סיפרו לנו על פריצת הדרך. לצערי, חזרנו על כל פרטי האירוע שאז בזמנו שמענו בחקירה, וכאשר עשינו זאת, זה גרם לטלטלה במשפחה. אמרו לנו שכנראה היתה שם כוונת שוד, ושהדברים יתבררו בהמשך. קיבלנו רק את עיקרי הדברים והכוונה להגיש כתב אישום. מאז מתמיד חשבו על פיגוע. אנחנו בטוחים שהמדינה, המשטרה והשב"כ יעשו את מירב המאמצים למצות את הדין עם מירב המעורבים בפיגוע שהיה". 
כפי שאני שמעתי. היתה קריאה במרץ 2009 בכביש 90 על חולייה שעצרה בצידי הכביש באזור בבקעת הירדן, ותכננה או אירוע פלילי או אירוע בטחוני, שזה אני מקווה יתברר עם הגשת כתב האישום. הגיעה לשם ניידת משטרה שביררה את הנושא ובמהלך הבירור המחבלים, בני הבליעל, שלפו נשק וירו בשוטרים. אנחנו מאוד מקווים שהשב"כ והמשטרה ימשיכו במאמציהם וימצו את הדין עם כל חברי החוליה. אנחנו נישאר עם הפצע הפתוח שלנו, לפחות המדינה והמשטרה תסגור מעגל עם אחד מהשלישייה. הגעגועים הם גדולים. זה לא משהו שאפשר לספר".