חמש וחצי שנות מאסר נגזרו היום (ראשון) על נתנאל גרז, נהג הסעות בן 49 מירושלים, שהורשע בעבירות של אינוס (בעילה של קטינה שטרם מלאו לה 14 שנה), מקרים רבים של מעשים מגונים ועוד, שביצע כלפי ילדה בת 13, אותה נהג להסיע לביתה. השופטים דחו את הבקשה להקל בעונשו של הנאשם, שכן לא הוכח כי היחסים היו בלא הסכמת הילדה. " פער הגילאים המשמעותי, נוכח אי בשלותה של המתלוננת, מחריף ומעצים את הפגיעה במתלוננת", כתבו בגזר הדין.



"כפי שקבענו חד משמעית בהכרעת הדין, האחריות לביצוע המעשים, שהנם ברף חומרה גבוה, מוטלת על הנאשם לבדו, כבגיר המעורב ב'מערכת יחסים' עם צעירה בת 13, שלא מוטלת עליה אחריות או אשמה כלשהי. יודגש גם כי לא הייתה כל מחלוקת כי הנאשם היה מודע היטב לגילה של המתלוננת. גם אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא במערכת יחסים הכוללת מפגשים אינטימיים חוזרים ונשנים".



במרץ האחרון הורשע גרז בכך שבמשך 10 חודשים נהג להתכתב עם הילדה, להיפגש, לקנות לה מתנות וכן אנס אותה וביצע בה מעשי סדום ומספר רב של מעשים מגונים. הקשר הופסק לאחר שאמה של הילדה גילתה את מכשיר הפלאפון שנתן הנאשם לילדה ואת חלופת המסרונים ביניהם. במהלך המשפט נאלצה הילדה להעיד נגד האדם שפגע בה.



לטענת השופטים, "לא מדובר במעידה חד פעמית". צילום: אתר הרשות השופטת
לטענת השופטים, "לא מדובר במעידה חד פעמית". צילום: אתר הרשות השופטת



בפסק הדין דחו השופטים את טענתו של הנאשם, שהכחיש תחילה כי קיים יחסי מין עם המתלוננת ובהמשך הודה בכך אך טען כי היחסים היו בהסכמתה וביוזמתה, כי היא הייתה מאוהבת בו וכי "לא היה יכול לעמוד בפיתוי שהציבה בפניו המתלוננת".



"התייחסותו של הנאשם אל המתלוננת כאל הצד היוזם אינה עולה בקנה אחד עם שורה של דוגמאות מתוך חליפת המסרונים ביניהם", נכתב בפסק הדין. "בשורה של מקרים הנאשם יזם את התקשורת עם המתלוננת. הוא אף פעל באופן אובססיבי, כאשר שלח סדרה של מסרונים תוך פרקי זמן קצרים".



עוד כתבו השופטים: "בשל מצבה המשפחתי, הייתה המתלוננת צמאה לדמות אב. במידה לא מבוטלת, הנאשם מילא חלל זה, באוזן קשבת, ובתמיכה, נפשית וחומרית. ברם, בהמשך מינף את הקשר עם המתלוננת, לקשר בעל אופי מיני, אשר היה לו בו עניין רב. לנאשם, אדם מבוגר, לו ילדים בוגרים, יתרון גיל וניסיון מובהק על המתלוננת, נערה צעירה בת פחות מ-14 בעת רוב רובם של המעשים".