פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד ירוסלב מזריאני (44), תושב אשדוד, בגין הריגתו של המנוח ויקטור חריטונוב ז"ל, תושב אשדוד אף הוא שהיה בן 42 במותו, במהלך ויכוח שהתגלע בין השניים. כתב האישום מייחס לו בנוסף עבירות של תקיפה, החזקת סכין והדחה בחקירה.



הכל החל בקללה אחת ששמע הנאשם ברקע, בעת שיחתו הטלפונית עם חברו הטוב. על פי האישום, הקללה הביאה לתקיפת החברה של האחרון, וזה בתגובה דקר אותו דקירה אחת שגרמה למותו. "לא התכוונתי להרוג אותו", טען החשוד בעת חקירתו במשטרה, לאחר שניסה להצביע על "גבר עם אופניים" שדקר וברח. בחקירת משטרת אשדוד נמצא כי ויכוח פעוט בין החבר לחברתו, גרם לו להרוג את ידידו הטוב.



מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קרן שיטרית, עולה כי בין הנאשם והמנוח הייתה היכרות מוקדמת והשניים אף התגוררו בשכנות. בשבעה ביוני, במהלך שיחת טלפון שהתקיימה בין המנוח לנאשם, שמע הנאשם ברקע את מרגריטה, בת זוגו של המנוח, משוחחת עם המנוח ומקללת את הנאשם. הנאשם כעס על כך ומיד לאחר מכן חייג מספר פעמים אל המנוח, אולם הוא לא ענה לשיחותיו. בעקבות כך יצא מזריאני מביתו לעבר רחוב אבא הילל סילבר באשדוד, בידיעה שהמנוח ומרגריטה אמורים להימצא במקום. הנאשם נשא על גופו מעין אגרופן, שממנו יוצא להב סכין מתקפלת באורך של כשמונה ס"מ.



בשלב זה מזריאני הבחין במנוח ובמרגריטה הולכים ברחוב, רץ לעבר האחרונה וסטר לה על לחיה בעוצמה. היא ניסתה להימלט מהנאשם, בעוד הוא מנסה לרדוף אחריה, כאשר המנוח חצץ בגופו בין הנאשם לבינה על מנת למנוע ממנו להמשיך ולתקוף אותה, תוך שהוא שואל את הנאשם לפשר מעשיו.



בית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב האישום מייחס עבירות של תקיפה, החזקת סכין והדחה בחקירה. צילום: סרג' אטאל, פלאש 90
בית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב האישום מייחס עבירות של תקיפה, החזקת סכין והדחה בחקירה. צילום: סרג' אטאל, פלאש 90



החשוד השיב כי שמע בטלפון שמרגריטה קיללה אותו, תוך שהוא מנסה שוב ושוב להתקרב אל האחרונה על מנת לתקוף אותה, אך המנוח מנע זאת בכך שהדף את הנאשם והשניים דחפו זה את זה, היכו זה את זה בידיהם, והנאשם אף נגח בפניו של המנוח. בשלב מסוים, שלף הנאשם את הסכין ודקר את המנוח בצווארו. תוך שהוא אוחז בצווארו, מתקרב אליו ובועט בפניו.



לאחר מכן, דאג מזריאני להתרחק מהמקום, אך לשמע צעקותיה של מרגריטה שהמנוח פצוע ומדמם, שב הנאשם והתקרב אל המנוח שהתמוטט על הכביש, ובהמשך איבד את הכרתו. הנאשם הורה למרגריטה להתקשר למשטרה, ובמקביל נותר במקום תוך שהוא מנסה לעצור את הדימום, זאת בסיוע עוברי אורח, עד להגעת כוחות ההצלה.



בעת שהמתינו למשטרה, החשוד ביקש ממרגריטה לומר לשוטרים, כי רוכב אופניים שעבר במקום הוא שהכה את המנוח בראשו, ואכן כשהגיעו השוטרים למקום מרגריטה סיפרה להם בתחילה כי הדוקר ברח עם אופניים.



המנוח הובהל באמצעות מד"א למרכז הרפואי "קפלן" כשהוא במצב אנוש, ובשעה 18:30 נקבע מותו, שנגרם כפועל יוצא מפצע הדקירה שגרם לו הנאשם בצוואר מימין. עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של מזריאני עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.