יעל גבריאלוב, תושבת רמלה בת 23, היא המדריכה בפנימייה בבני ברק שנאשמת בביצוע עבירות מין חמורות בשתי קטינות השוהות בפנימייה – כך הותר היום לפרסום. גבריאלוב מכחישה את האישומים הקשים נגדה וטוענת כי הקשר שניהלה עם הנערות, בעת שהיו בנות 14 ו-11, היה קשר "אחראי, אכפתי ותומך – אך לא כלל מעשים מיניים". מנגד, כתב האישום שהוגש נגדה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב מייחס לה ניצול של מצוקתן ובדידותן של הנערות, שהוצאו מבתיהן בצו בית משפט, לצורך סיפוק יצריה המיניים.



גבריאלוב עזבה את הפנימייה באופן מפתיע בחודש מרץ האחרון, על פי עדות המנהלת, משניסתה לברר את הסיבה לעזיבה הפתאומית, מסרה לה בסופו של דבר המדריכה כי הסיבה נעוצה ב"קשר לא תקין" עם אחת הנערות. מדריכות נוספות ונערות מסרו גם הן עדות, על הקשר הקרוב בין המדריכה לקטינות, שכלל "הסתגרות של השתיים בחדרה של המדריכה בתדירות גבוהה ויחס מועדף".



לאחר ששתי הנערות סיפרו על מעשיה לכאורה של המדריכה נפתחה חקירה משטרתית, במהלכה עומתה גבריאלוב עם אחת הנערות. לכל אורך חקירותיה היא הכחישה כל מגע מיני עמן, אך בפרקליטות החליטו להגיש נגדה כתב אישום, בהתבסס על עדויותיהן של נערות וכן של מנהלת הפנימייה, העובדת הסוציאליות ומדריכות נוספות וכן של שוהות בפנימייה, שהעידו, בין היתר, על מצבה הנפשי של אחת הקטינות, שהייתה שרויה בדיכאון ולא תפקדה עקב מערכת היחסים שבינה לבין גבריאלוב.



בית המשפט המחוזי בת"א. כתב האישום מייחס לגבריאלוב ניצול של בדידותן של הנערות. צילום: אתר הרשות השופטת בישראל
בית המשפט המחוזי בת"א. כתב האישום מייחס לגבריאלוב ניצול של בדידותן של הנערות. צילום: אתר הרשות השופטת בישראל



סנגורה של גבריאלוב, עורך הדין אבי חימי, מסר בתגובה לכתב האישום כי "מחד עומד כתב האישום, שמפורטות בו מסכת עבירות מורכבות, ומאידך יש את גרסתה האיתנה של הנאשמת, שהיא לא ביצעה עבירות מיניות בקטינות ונהפוך הוא, הייתה עמן בקשר תומך. אני מאמין שבבית המשפט תיפרס היריעה והדברים יבואו על סדרם".



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, המקום שהיה אמור להיות בטוח עבור נערות שהוצאו מביתן, הפך להיות מלכודת רגשית ופיזית עבורן. מכתב האישום עולה כי גבריאלוב ניצלה את חופשת ראש השנה של שנת 2014, שבה רוב השוהות בפנימייה יצאו לחופשה, מלבד נערה שהייתה אז בת 14, כדי להתקרב אליה. היא לקחה אותה לקניון ורכשה לה מתנות וכך נוצר קשר אינטנסיבי בין השתיים, שהביא ליצירת תלות בקרב הנערה כלפי מדריכתה.



בשנתיים הבאות, בהיות הקטינה כבת 14-15, במספר רב של הזדמנויות, בפנימייה ובמקומות אחרים, ביצעה בה הנאשמת מעשים מגונים, מעשי בעילה ומעשי סדום. בחלק מהמקרים ניסתה הנערה להיאבק במדריכה, אך ללא הצלחה. המדריכה נתנה לנערה תמונה שלה, מאחוריה נכתב "נסיכה שלי", ואילצה אותה לשאת את התמונה עמה.



על פי האישום השני, ביו השנים 2015-2017, ביצעה המדריכה מעשים דומים גם בחניכה נוספת, מאז שהייתה בת 11. אישום זה מייחס לה עבירות של אינוס ומעשים מגונים.