בית המשפט העליון קבע היום (שלישי) כי שלושה מהרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה ייקלטו בבית החולים שערי צדק. למרות זאת, הוא לא הוציא צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא מוצאים לנכון לאשר הקמת מחלקה לטיפול בילדים חולי סרטן בבית החולים שערי צדק. בבג"ץ ביקשו מהמדינה להגיב עד יום חמישי הקרוב בשעה 17:00.



ממשרד הבריאות נמסר: מכבדים את החלטת בית המשפט העליון שקיבל את עמדתנו המקצועית לא לפתוח מחלקה בשערי צדק. בהתאם להחלטת בגצ משרד הבריאות ישיב את עמדתו בפני בית המשפט בנוגע לאפשרות להעסיק שניים או שלושה רופאים במרפאה קיימת בשערי צדק עד סוף שנת 2017 לצורך טיפול בילדים שטופלו בהדסה.
 
ההורים מסרו כי הם "שמחים ומברכים על החלטת בית המשפט העליון שמורידה מהשולחן את אופציית הדסה, ולא רואה את רוטשטיין כפרטנר לשום הסדר. ההורים מברכים על כך שנפרץ הסכר ואופציית שערי צדק היא היחידה שמונחת על השולחן. טוב שגם בגץ שואל את המדינה את השאלה הפשוטה: למה לא תוקם יחידה המטו-אונקולוגית בשערי צדק? אנחנו קוראים לשר הבריאות ליצמן לוותר על האגו ולהודיע לבג"ץ שהוא כן מוכן לעשות את הצעד ההגיוני ולאפשר לבית חולים שאוהב את הרופאים ומכבד אותם לפתוח מחלקה חדשה שם, ולא לנסות ולכפות על הרופאים לעבוד בבית חולים שמנכ"לו שונא אותם.

רוטשטיין: "אין היום מנצחים ומפסידים, מוכן להתחיל מערכת יחסים חדשה עם הרופאים"


מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין התייחס להחלטה ואמר כי "החלטת בית המשפט שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק חותמת את הגולל על הפרק הקשה הזה בתולדות הדסה. כעת, כמו כל מערכה קשה המסתיימת, מעבר לחשבון הנפש המתבקש, הגיעה העת לשקם את הנזקים הרבים שיצר המשבר, זה הזמן לבנות, לשקם ולצמוח. המשימות המידיות העומדת לנגד עיננו הן חזרה לשגרת עבודה איכותית במחלקה, המשך בנייתה  וגיוס רופאים איכותיים והמשך הצמיחה, הפיתוח והבראת בית החולים".
 
הוא הוסיף כי "כעת, משבג"ץ אמר את דברו, והעימות הנוראי והקשה מאחורינו, אני שב ופונה לרופאים המתפטרים לתת צ'אנס נוסף לי ולהדסה ולשקול בחיוב לחזור למחלקה. למרות כל הדם הרע העלבונות והכעסים, תרומתכם לטיפול בילדים של היום ושל מחר חשובה לכולנו. אין היום מנצחים ומנוצחים ולמרות שמדובר באיחור רב אני כמנכ"ל הדסה מוכן לפתוח דף חדש עמכם, להתנצל בכנות על הפגיעה בכם ולהתחיל מערכת יחסים חדשה בה אקפיד להאזין לכם ולתת את הסיוע המרבי האפשרי להצלחת המשימה של כולנו, שהיא הטיפול האיכותי בילדים.  הרבה עבודה לפנינו בשיקום האמון ואיחוי הקרעים שהתגלעו. אולם, עם רצון טוב ונפש חפצה, זוהי משימה אפשרית בעלת חשיבות לאומית, שתשרת את הילדים, ההורים, תושבי ירושלים ואזרחי מדינת ישראל".

הורה מתעמת עם מנכ"ל בית החולים הדסה רוטשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אמש נחתם בכישלון הליך הגישור בין ההורים והרופאים, לבית החולים הדסה ומשרד הבריאות. השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, הודיע על כישלון מאמצי הגישור והמליץ לבג"ץ להכריע על מתווה במסגרתו יועברו שלושה רופאים לבית החולים השני בעיר, שערי צדק. לפי ההמלצה, הילדים המטופלים על ידי רופאים אלו יעברו בית חולים להעניק טיפולים השוטפים, אך לא יוכלו לקבל בו הליכים של השתלות ואשפוזים.



לפי מידע שהגיע למעריב, רובינשטיין הודיע על קריסת הגישור בגלל סירוב משרד הבריאות להעביר רופאים לבית החולים שערי צדק. הליך הגישור נחתם בכישלון מהדהד בניסיון לפתור את המשבר חסר תקדים במערכת הבריאות בישראל, בו צוות כמעט מלא של רופאים ומתמחים התפטר כאיש אחד מבית חולים.



הדרישה העיקרית של ההורים הייתה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית חולים שערי צדק בו יעבדו מנהל המחלקה המתפטר בהדסה פרופסור מיקי ויינטראוב, חמישה רופאים שעבדו תחתיו בהדסה ושלושה מתמחים. לכל אורך המשא ומתן התעקשו ההורים שאין פתרון אחר, וכל חלופה אחרת שהוצעה, נדחתה על הסף.