הזמר אמיר פרישר גוטמן יגיש מחר (רביעי) תביעה נגד בית החולים איכילוב, לאחר שבשנה שעברה הוא אובחן בשגגה כחולה סרטן מתקדם ונאלץ לעבור טיפולים כימותרפיים קשים. בתביעה נטען כי בית החולים הסתיר פרטים אקוטיים מפרישר גוטמן במהלך הדרך, ובכלל זאת הציג לו מצגי שווא שונים ולא גילה לו כי כבר בשלב מוקדם התקבלו אצלו סימנים שהאבחנה היסודית הינה שגויה.



על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין הילה בודיק קוכמן ואפי נוה, עקב התנהלות בית החולים, "נעצר לפתע פתאום מהלך חייו של התובע, אשר עד לאותו מועד הקדיש עצמו לחיי יצירה ואומנות פוריים. כך, נזרק התובע וחייו עברו טלטלה, 'רעידת אדמה' של ממש, תוך שהוא נאלץ לעבור טיפולי כימותרפיה קשים ומיותרים". עוד נכתב כי "חייו האישיים של התובע - נשוי ואב לילד רך בימים - ספגו מהלומה אדירה, כשבכלל זאת, ובין היתר, תוך שנכפה על התובע ריחוק מבנו הפעוט ותוך שאישו של התובע נאלץ אף הוא לרתום את כל זמנו ומרצו לטיפול בו".



אמיר פרישר גוטמן וינאי פרישר. צילום: פייסבוק



פרישר גוטמן תובע מאיכילוב, וכן ממשרד הבריאות, פיצויים בסכום של חמישה מיליון שקלים. כזכור, במרץ בשנה שעברה הוא אושפז בבית החולים ולאחר סדרת בדיקות "התבשר, בשיחה קשה, באופן חד משמעי וללא כל הסתייגות", כחולה בסרטן אגרסיבי ומתקדם לכאורה מסוג T-cell lymphoma בשלב 4, אשר סיכויי ההחלמה עומדים על לא יותר מ-50 אחוז. "החל מאותו הרגע חייו של התובע התהפכו על פיהם, התובע נשאב לעולם של כאב וסבל, בכי ועצב תהומי אין סופי כאשר התובע מרגיש שנגזר עליו גזר דין מוות", נכתב בתביעה.



הוא עבר ארבעה סבבי טיפול כימותרפי, "אשר הותירו בגופו ובנפשו נזקים קשים ובלתי הפיכים", לפי לשון התביעה. אך ארבע חודשים לאחר מכן, בחוות דעת חדשה שהושגה באופן פרטי בארצות הברית, התברר כי הוא אינו לוקה כלל במחלה. "כתוצאה מהטיפול הרשלני שניתן לתובע, סבל התובע ועודנו סובל עד היום מכאבים, הגבלות בתפקוד, מצוקה נפשית, צלקות מכוערות ומכאיבות אשר משליכות על תפקודו", נכתב.



מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בית החולים ילמד את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".