ידע מה הוא עושה: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (רביעי) כי אשר פרג׳, שהצית למוות את אחות קופת חולים טובה קררו ז"ל, אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין. בשל כך, משפטו צפוי להימשך כרגיל, כאשר הוא מואשם ברצח בכוונה תחילה, זאת על פי חוות הדעת הפסיכיאטרית שהוגשה לגביו לבית המשפט.



כזכור, בתאריך 14.03.17 הגיע פרג' למרפאה, כשהוא מצויד במצת ובבקבוק המכיל חומר דליק, והמתין לתורו בסמוך לחדרה של קררו, עד שנקרא על ידה לביצוע בדיקת הדם. כששהו הנאשם והאחות בחדרה, שפך עליה פרג' את החומר הדליק והצית אותה, בכוונה לגרום למותה. מיד לאחר מכן, עזב את חדרה, בעודה נשרפת חיים, ויצא למסדרון המרפאה כשהוא אוחז בידו האחת בבקבוק בו בערו שאריות החומר הדליק ובמצת בוער בידו השנייה. הנאשם השליך את הבקבוק והמצת מידיו ועזב את המקום. מותה של קררו נקבע במקום.


טובה קררו ז"ל. החשוד ברציחתה יועמד לדין
טובה קררו ז"ל. החשוד ברציחתה יועמד לדין


בתחילה העלו סנגוריו של פרג' את הטענה כי הוא סובל מבעיות נפשיות ולא היה ברור אם ניתן יהיה להאשימו ברצח בכוונה תחילה, אולם לאחר שהתקבלה חוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו ולאחר שבפרקליטות בחנו את הראיות, בין היתר לפיהן תכנן פרג' את המעשה מבעוד מועד, החליטו להאשימו ברצח בכוונה תחילה.

מכתב האישום עולה שפרג' תכנן מראש ולפרטי פרטים את הרצח האכזרי. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תמי אניס, הנאשם היה מטופל במרפאה בה עבדה קררו, נהג לפקוד אותה בתדירות גבוהה בשל עניינים רפואיים שונים ומשכך הכיר היטב את צוות המרפאה בכללותו ואת האחות קררו בפרט.

בהודאתו ובשחזור אחרי הרצח השיב לחוקרים כי ביצע את הרצח כי היא "הרסה לי את החיים, אז אני שרפתי אותה והרסתי לה את החיים. ביקשתי זריקה והיא לא נתנה לי מה שצריך". בנוסף , פרג' שוחח טלפונית עם בתו לאחר האירוע ואמר לה, והיא סיפרה: "הוא אמר לי 'אני שרפתי אותה' ואז התמוטטתי על הרצפה".