בית משפט השלום בראשון לציון האריך לפני כיממה בשלושה ימים את מעצרה של תושבת ראשון לציון, בשנות ה-40 לחייה, החשודה כי התקשרה למוקד של הנהלת בתי המשפט, הממוקם בנצרת, ואיימה שבכוונתה לפוצץ את בית משפט השלום בעירה, ולהרוג את השופטת שירלי נווה דקל. לדבריה, לאחר שהציגה את עצמה בשמה המלא, היא אמרה כי "יש לה מכרים בעולם התחתון, ושצריך מטען כדי לפוצץ את בית המשפט". בשיחה טלפון נוספת זמן קצר לאחר מכן אמרה כי צריך להמית את השופטת נווה דקל ואחרי זה היא תתאבד.



את השיחות, כך על פי הדיון שהתקיים בבית המשפט, קיבלה מוקדנית במוקד המידע של הנהלת בתי המשפט, והיא שהעבירה את תוכנן אל קצין הביטחון של הנהלת בתי המשפט, שמיהר לערב את המשטרה בנושא.



המשטרה תבקש להאריך את מעצרה שוב. צילום: אלוני מור
המשטרה תבקש להאריך את מעצרה שוב. צילום: אלוני מור



בחקירה הראשונה שערכה המשטרה לבירור פרטיה של החשודה, כפי שהושארו על ידה בשיחות הטלפון, עלה כי אכן קיימת במערכת אישה בעלת רקע נפשי בעייתי, והתברר גם שהוגש נגדה באמצע חודש יוני כתב אישום בגין עבירות אלימות במשפחה שנקבע לדיון בחודש ספטמבר.



בעקבות הפרטים מיהרו שוטרים מתחנת ראשל"צ לעצור את החשודה, ואכן בחקירה היא קשרה עצמה לשיחות ולתוכנן, אולם טענה כי פעלה כך במצב כעס, וללא כל כוונה לבצע את המעשים.



שופט בית משפט השלום בראשל"צ גיא אבנון החליט להאריך את מעצרה של החשודה בשלושה ימים, כאמור, ומחר היא תובא ככל הנראה להארכת מעצר נוספת. בהחלטתו קבע השופט. "העבירות המיוחסות לחשודה מקימות עילת מעצר מסוג מסוכנות".