לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד חמישה נאשמים, במסגרת פרשת גניבת הנשקים מהנשקיה בבסיס הצבאי "שדה תימן", וסחר בהם. הנאשמים הם האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא מצרי מכפר קרע, וסאאיד מסארווה וחיכמת מלחם מערערה. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל אלמקייס, עולה כי שני הנאשמים המרכזיים בפרשה, האחים איטח, פרצו בחודש מאי השנה אל הנשקיה שבבסיס, חתכו את מנעולי הדלתות וגנבו כנה, ועליה 33 רובים מסוג M16, כשלאחר מכן הם עזבו את המקום. יש לציין כי לנאשם ליאור איטח הייתה היכרות מוקדמת עם השטח במסגרת עבודות שיפוץ שביצע באותה תקופה בתוך הבסיס הצבאי, לרבות בתוך מבנה הנשקיה.



קודם לפריצה ולגניבת הנשקים, נפגשו האחים הנאשמים אבישי וליאור עם שניים אחרים - גיא ליבוביץ' וא.א. - שברבות הימים הפך להיות עד מדינה נגד הנאשמים בפרשה, והציעו להם לרכוש מהם רובים. עד המדינה וליבוביץ' הסכימו להצעה, וסיכמו על מחיר שישלם עד המדינה תמורת כל רובה ובכך נקשר קשר ביניהם.



בהמשך כתב האישום מתואר כיצד עד המדינה קשר קשר עם אחר בשם ג'יהאד מצרי, שטרם נעצר, כדי לרכוש את הרובים מהאחים איטח, וכיצד צירף ג'יהאד אחרים לקשר זה, ביניהם הנאשם עלאא כליל מצרי. כמו כן, נטען כי האחים העמיסו הנאשמים 18 מהרובים הגנובים לרכבו של אבישי, אשר נסע עם הרובים לתחנת דלק "דור אלון – נען מזרח", שם נפגש עם עד המדינה, עם ג'יהאד ועם הנאשם מצרי, שהגיעו למקום עם רכביהם. שם, כאמור, בוצעה מסירה של הרובים לאחד משלושתם, כפי שמתואר בכתב האישום.



בהמשך לכך, נפגשו עד המדינה, ג'יהאד והנאשם מצרי. עד המדינה נטל שני רובים, ג'יהאד נטל שלושה אחרים, והנאשם עלאא כליל מצרי לקח את 13 הרובים הנותרים אל מקום מסתור לא ידוע. בסמוך לאירוע זה, נפגש עד המדינה עם הנאשם סאאיד מסארווה, ויחד עמו נסע לכפר קרע, שם מסר את שני הרובים שנטל מוקדם יותר לאחר בשם מחמד זיד.



מפקד פיקוד דרום בבא"ח גבעתי. נשקים שהיו שייכים ליחידה נגנבו. צילום: דובר צה"ל
מפקד פיקוד דרום בבא"ח גבעתי. נשקים שהיו שייכים ליחידה נגנבו. צילום: דובר צה"ל



בהמשך לאמור נפגש עד המדינה עם הנאשם אבישי איטח ושילם לו 149,000 שקל תמורת הרובים הגנובים. בהמשך אותו היום בשעות הערב ביצעו עד המדינה וג'יהאד עסקת מכירה נוספת של שני רובים לנאשם סאאיד מסארווה ולמחמד זיד תמורת 108,000 שקלים. בהמשך לאמור לעיל, במועדים


שונים ובמקומות שונים, מכרו עד המדינה וג'יהאד, רובים גנובים נוספים לאחרים, ובין היתר לנאשם סאאיד מסארווה ולאחר בשם עומאר.



הנאשם אבישי איטח קיבל סכום של 354,700 שקלים, ובהמשך סך נוסף של 6,300 שקלים ממכירות 18 הרובים הגנובים. בהמשך מתוארת עסקת מכירה נוספת של חמישה מהרובים הגנובים, בגינה קיבל הנאשם אבישי סך של 150,000 שקלים.



אישום נוסף מתאר כיצד הציע עד המדינה לנאשם חיכמת מלחם במטרה לרכוש ממנו רובים גנובים, ובהמשך לקשר שנרקם ביניהם בעניין זה שבמסגרתו שילם הנאשם לעד המדינה, בשתי הזדמנויות סך של 57,000 שקלים במזומן ובצ'ק, עבור רכישת שני רובים. את הרובים שרכש קיבל הנאשם חיכמת מלחם מג'יהאד.



כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות, גניבה בנסיבות מיוחדות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות שונות בנשק (רכישה, החזקה, נשיאה והובלה וסחר בנשק). לנאשם אבישי איטח מיוחסים שלושה אישומים נוספים הנוגעים לעשיית עסקה בסם וקשירת קשר לייבוא סמים לישראל.



יצוין כי טרם נעצרו כל המעורבים בפרשה, וכי לא כל הרובים שנגנבו מהנשקיה של בסיס צה"ל אותרו. עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.