בעקבות החשיפה כי המשטרה החלה לחקור עדים בפרשת הצוללות, ביניהם מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, טען היום (שלישי) העיתונאי ברוך קרא, בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM כי להערכתו, "לא כל כך יהיה פשוט להוכיח שהעורך דין הקשור לרה"מ קיבל שוחד במסגרת העסקה". 



"כשהוחלט על החוק שאסור לפרסם שם של חשוד ל-48 שעות תהיתי מה יקרה במידה והיה תחקיר עיתונאי שיוביל לחקירה. זוהי בדיוק הסיטואציה כיום", אמר קרא בפתח דבריו.  



על המקורב לרה"מ, שנחקר בפרשה, סיפר: "אין עבירה בכך שעורך דין יעסוק בעסקת הצוללות. מה שמייצר באופן תיאורטי עבירה פלילית הוא אם יימצא ניגוד עניינים בין עורך הדין לבין דמות נוספת, כגון ראש הממשלה. ברגע שהמקורב אומר שאינו ידע כי רה"מ לוחץ על העסקה, ומנגד טוען שהאחרון לא ידע גם שעורך הדין קשור לעסקה, ולא הוכח אחרת, אז אין עבירה פלילית ברורה. הדרך היחידה לקבוע שהמקורב החשוד עשה דבר לא בסדר היא לקשור אותו למערכת שוחד עם מישהו מהחברה הגרמנית, עם גנור או עם אחד מגורמי מערכת הביטחון. זה לא כל כך פשוט להוכיח זאת".



 


עוד הוסיף כתב הפלילים של חדשות 10: "כרגע יש למשטרה בוודאות עדויות על תנועות כספיות שיוצאו לבקשת מיקי גנור ממנו לחשבונות שונים בחו"ל. אנחנו דיווחנו על חשבון אחד בקפריסין, וייתכן כי זהו לא החשבון היחיד. איני יודע אם יש למשטרה הוכחה שהכסף המדובר עבר לאחד מבכירי מערכת הביטחון".

כשנשאל האם יהיה עד מדינה בפרשה השיב: "להערכתי, כרגע אין משהו כזה. אפשר להעריך מפרשות העבר מסוג זה כי היו מקרים בהם אחד החשודים המרכזיים הפך להיות עד מדינה. אני לא יודע אם מיקי גנור או אבריאל בר יוסף, ששמם עולה בפרשה יכולים, באופן תאורטי, לדבר. זה מאד תלוי באישיות שלהם, במה יש להם להפסיד לעומת מה יש להם להרוויח".

על משך החקירה סיפר: "לדעתי החקירה תיקח הרבה זמן. כרגע לוקחים גרסאות במקביל מבלי שאף אחד יוכל לשבש גרסאות, למרות שכולם ידעו שהחקירה הזו תתקיים מראש, ואין לדעת מה המשטרה עשתה בנושא כדי למנוע שיבושי חקירה. לאחר איסוף הגרסאות יש לבחון אותן, וזה ייקח כמה חודשים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן