"אני לא מעשן קנאביס – רק מגלגל ומדליק סיגריות לאשתי", כך טען היום (רביעי) הזמר שימי תבורי בבית משפט השלום לתעבורה, שם נערך משפטו בגין נהיגה תחת השפעת סמים. לטענתו, אשתו יהודית באומן מחזיקה שנים רבות בהיתר לשימוש בקנאביס רפואי, אך הוא עצמו לא מעשן. על פי עדותו, תבורי "מסדר לה את הסיגריה שתוכל לעשן. שמים טבק וטיפה קנאביס, מגלגלים ואני הייתי מדליק לה את הסיגריה. לא לוקח לריאות". עוד טען תבורי כי ככל הנראה מי שהלשין עליו למשטרה הוא אחד מילדיו, עמם הוא מסוכסך. 



מכתב האישום שהוגש נגד תבורי עולה כי ב-23 ביוני, בשעות הבוקר, הוא נהג ברכבו ברחוב ויצמן בתל אביב ונעצר על ידי שוטרים, בעקבות מידע מודיעיני מוקדם. עוד נטען כי תבורי ביקש לעבור בדיקת שתן, מממצאיה עלה לכאורה, כי בגופו נמצאו "תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן מסוג קנאביס".

שימי תבורי בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני
שימי תבורי בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני

 
"יש לי סיפור עצוב וגורל עצוב", פתח תבורי את עדותו. "יש לי ילדה בת 30 ששוקלת 28 קילו שהיא בולמית ואנורקסיט, סרבנית שבשום אופן לא רוצה לאכול, הבאנו אפילו שופט לבית החולים כדי לתת לה זונדה. אני התחתנתי עם אמה והיא ילדה שלנו משותפת. הייתי בדרכי לבית החולים איכילוב יחד עם אשתי, ופתאום ליד כיכר המדינה, קפצו עלי ארבעה שוטרים. יש לי סכסוך עם הילדים שלי, כנראה שמישהו הלשין". 
 

תבורי המשיך וסיפר כי "עשו בדיקה באוטו לא מצאו סמים. שאלו אותי אם אני מוכן ללכת לבדיקת שתן, אמרתי שכן, אני לא שותה 10 שנים, אפילו יין של קידוש. כל חיי אני פועל לבד בשכל הבריא". על כך שבבדיקת השתן התגלו תוצרי סם ענה תבורי כי "אני אומר שזה לא השתן שלי, אני לא שייך לזה".