כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד סאמי קרא, בן 59 מרמלה, באשמת רצח בתו הקטינה הנריית קרא במהלך חודש יוני. על פי כתב האישום, קרא ובני משפחתו התנגדו לקשר שפיתחה הנריית עם צעיר מוסלמי ורצונה להתאסלם, ובעקבות הקשר ולאחר ניסיונות להפריד בין השניים - ניסיונות שכללו איומים ואלימות כלפיה, רצח את בתו בשלוש דקירות לצווארה.



מכתב האישום עולה מערכת יחסים מורכבת ומסובכת בין סאמי קרא ובתו מאשתו שבנפרד, שפעמים רבות הגיעה לאלימות, בעקבות הקשר שקיימה עם ג.ג. המוסלמי. במהלך השנה שבה התקיים הקשר, עזבה הנריית את ביתה מספר פעמים בשל חשש לחייה ובשל אלימות שהופנתה כלפיה. כמו כן, בעת ששהתה קרא אצל אמו של ג.ג., הפנה סאמי את איומיו לעבר האם דרש ממנה להשיב את בתו. בנוסף לכך פנה קרא פעמים רבות למשטרה בדרישה זאת.



על פי כתב האישום, שבוע לפני הרצח איתרו בני משפחתה של הנרצחת אותה, שברו את הטלפון הנייד שברשותה ואילצו אותה לשוב לביתה, אז התפרע הנאשם כלפי בתו, הכה אותה בסטירות ואיים עליה: "כמה שישבתי בכלא, אני אשב כל החיים שלי בכלא, לא אכפת לי". לאחר אירוע זה, עזבה הנריית שוב את הבית לסוף השבוע, ופנתה למשטרה. בפגישה שנערכה בין הנרייט, הוריה, ועובדת סוציאלית נערות מטעם עיריית רמלה, ביקש סאמי כי בתו תשוב לביתם, והיא סירבה. העובדת הסוציאלית הציע להנרייט פתרון של מקלט או מסגרת חוץ ביתית, אך לבסוף סוכם כי הבת תשהה אצל קרובת משפחתה ב'.



זירת הרצח ברמלה, צילום: דוברות מד"א
זירת הרצח ברמלה, צילום: דוברות מד"א



"היא כבר אבודה, נמאס לי ממנה"





ביום הרצח, שוחחו ב' והנריית, אז סיפרה הקורבן לקרובת משפחתה כי בן זוגה, ששהה בזמן זה במעצר עומד להשתחרר מכלאו במהלך סוף השבוע, וכי בכוונתה להתאסלם. ב' דווחה לאביה של הנריית על כוונותיה - ולפי כתב האישום - בשלב זה גמלה בלבו ההחלטה לרוצחה בשל "פגיעה בכבוד המשפחה".  כמו כן, בשיחה שנערכה בין הנאשם לבין אמה של הנריית באותו היום, אמר עליה :"תעזבי אותה שתלך לגיהנום, לא שווה שקל לא שווה אפילו לרדוף אחריה, היא זבל כל פעם שרודפים אחריה ומתקרבים אליה מגזימה זאת צריכים להצליף בה, זרקי אותה כמו כלב תראי איך היא תהיה, אל תכבסי לה ולא כלום והיא אומרת לך רוצה ללכת תגידי לה שתלך עם אלף חרא." ובהמשך אף הוסיף, "היא כבר אבודה, נמאס לי ממנה וממך".



כזכור, בתאריך ב-13 ליוני השנה, חובשים ופראמדיקים הוזעקו לדירה ברחוב שפיק עדאס ברמלה, שם מצאו את גופתה של הנריית כאשר עליה סימני אלימות ונאלצו לקבוע את מותה במקום. פראמדיק מד"א יוסף איסמעיל סיפר: "כשהגענו למקום נכנסו לבית שם ראינו צעירה כבת 18 כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם סימני אלימות בפלג גופה העליון. ביצענו בדיקות רפואיות אך היא הייתי ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".



כמו כן מודע למעריב כי שבועיים לפני הרצח  הנריית העידה במשטרה כי אמה השליכה לעברה  סיר במהלך ויכוח בין השתיים, דבר שהאם הכחישה.והייתה זאת האם שסיפרה לחוקרי המשטרה על מציאת גופתה של הצעירה, כשעליה סימני דקירה.