האם עבריין שביצע פשעים בחו"ל צריך לרצות את עונשו כאן, בישראל? הסוגיה הזאת עולה שוב לדיון במקרה של העבריין יגאל מכלוף, שנחשב במשך שנים כמקורב של העבריין יצחק אברג'יל ונעצר בשנת 2007 בתאילנד משום שעבריין ישראלי אחר קישר אותו למכירת כדורי אקסטזי. מכלוף, כזכור, לא הפליל את אברג'יל, ונידון לעונש מוות, אולם נשיא המדינה, רובי ריבלין, ביקש באופן אישי מהשלטונות התאילנדים להמתיק את עונשו והם בתגובה אישורו לו לרצות 43 שנות מאסר. בתקופה האחרונה פעל יגאל מכלוף בכדי להמשיך ולרצות את עונשו בישראל, אולם מערכת האכיפה בארץ מתנגדת לעניין נחרצות.



בני, אחיו של יגאל, סיפר בתכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM על הימים הקשים שעוברים על יגאל בכלא התאילנדי: "הוא מוחזק בתנאי כליאה קשים מאוד, אין אפשרות לדבר בטלפון, הביקורים מורשים רק מול זכוכית, אין אפשרות להכניס אוכל כשר, תפילין, סידור תפילה ואין אפשרות אפילו לשלוח לו מכתבים לשם. משום מה מדינת ישראל מרימה קשיים על הבאתו לארץ, אני לא יודע מה הסיבה".



עורכת הדין נחמה ציבין ממשרד עורכי הדין מרדכי ציבין ושות' עתרה לבג"ץ בעניינו: "הוא מוחזק בבית כלא במחוז דרומי בתאילנד, הנחשב כמרובה בתושבים מוסלמים, רבים מחבריו לבית הסוהר הם מוסלמים. מעבר לזה ישנם דוחות קשים מאוד של ארגונים לזכויות אדם על התנאים הסניטרים הלוקים והצפיפות בתאים. לא מדובר כאן בהסגרה כי אם בהעברה של אסיר. מלבד זאת חשוב לי לציין כי לפני 20 שנה חוקק חוק בארץ שנקרא 'החוק לנשיאת עונש מאסר בארצו של האסיר', לצערי עד היום כללי החוק לא ברורים ואינם ידועים לציבור, הנתונים האלה עומדים להיחשף בקרוב בהוראת בג"ץ. חשוב לי לציין שהחוק הזה הוא הומניטרי לחלוטין ובא לעשות חסד עם אדם שנכלא במדינה רחוקה".


עורכת הדין ציבין אמרה למעריב אונליין כי "העובדה שקונסולית ישראל בתאילנד, אורית שני, ניתקה קשר מוחלט עם המשפחה מקשה בצורה ישירה על מצבו של מרשי".

עריכת תוכן 103FM: עדן בן ארי