לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע להריגת העבריין גיא יחזקאל בגרמניה, ובקשירת קשר לניסיון החיסול של אסי אבוטבול בפראג, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב היום (שלישי) תשע שנות מאסר על ראש משפחת הפשע ריקו שירזי.



ההסכם בין שירזי, שהואשם במסגרת פרשה 512 בשידול לרצח, לבין הפרקליטות נחתם אחרי הליכי גישור ממושכים. בין השיקולים שהובילו את הפרקליטות להסדר הוא גילו המתקדם של שירזי - 65 - ומצבו הבריאותי, כמו גם העובדה שהוא מרצה כבר תקופת מאסר של שמונה שנים. בנוסף, העובדה כי ניהול המשפט היה אורך שנים רבות תרמה אף היא לכך, כאשר במסגרת זו שני עדי מדינה היו להעיד בו, כמו גם עשרות שוטרים צ'כים וגרמנים בשל מיקום האירועים. 



ריקו שירזי עם משפחתו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
ריקו שירזי עם משפחתו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



לפני כחודש, בהצגת עדויות האופי שלו, סיפר העבריין על הקשיים שחווה כתוצאה מחיסול בנו שי: "כשקרה המקרה, שקשה לי לדבר עליו, אף אחד לא טרח להודיע לי. למדתי עליו מהטלוויזיה, כשראיתי את הרכב של הבן שלי וחשבתי שאני חולם. תנאי המאסר שלי, בבידוד מוחלט, תת אנושיים. ואני אסיר למופת. מעולם לא הרמתי קול על סוהר. מפלצת היא בכל מקום מפלצת".


בתוך כך, הוא קיבל אז חיזוק מפתיע מצד המאמן שלמה שרף וכדורגלן העבר מוטל'ה שפיגלר, אשר מסרו לבית המשפט מכתבים עם עדות אופי. שרף סיפר כי הכיר את ריקו עוד בהיותו שחקן כדורגל במכבי נתניה. "כאשר התחלתי את תפקידי בתור מנהל העל של מועדון הכדורגל לנוער של בית"ר נס טוברוק פניתי כמה פעמים לריקו על מנת שיסייע לי לארגן אירועים חברתיים ופעילויות ציבוריות עבור הילדים והנערים שהיו חלק מהמועדון", כתב מאמן הנבחרת הלאומית לשעבר.

כזכור, החיסול המדובר אירע בחודש מאי בשנה שעברה, כאשר במסגרת זו נורה שי שירזי למוות מטווח קרוב. החיסול לא היווה הפתעה בקרב המשטרה ובעולם התחתון. "העובדה שהחל להסתובב עם גורמים בארגוני פשיעה שונים כשהוא לוקח על הכתפיים שלו את ניהול הארגון אותו ירש מאביו ריקו שנכנס לכלא במסגרת מעצרים בפרשת 512, הצביעו על העתיד לבוא", אמרו בכירים בגוף הביטחון.