לאחר החקירה הלילית שעבר אמש מפקד חיל הים לשעבר האלוף במילואים אליעזר צ'ייני מרום, במסגרת פרשה 3000, טען היום (שלישי) פרקליטו, עורך דין ציון אמיר, בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM כי "למשטרה אין כלום נגדו צ'ייני, הוא ישן טוב בלילה". הוא הוסיף כי "אם היה מוצע לו להיות עד מדינה כבר הייתי מתפטר".



"שלומו של מרשי בסדר. הוא נחקר בפעם האחרונה ומודאג בעיקר מפרסומים שמבלבלים בין אמת ושקר, עובדות וחצאי אמיתות", סיפר העו"ד, שהוסיף: "למשטרה אין שום דבר נגדו חד וחלק. הוא לא נעצר, מעצר הבית שהיה בו היה מצומצם. המשטרה חייבת לשאול שאלות, כשיש סיפור גדול אז צריך לברר".



"יש חקירה ואני לא רוצה לקלקל ולשבש אותה. האלוף מרום הוא אזרח רציני ואדם הגון שמכבד את רשויות החוק וימשיך לענות ולתת הסבר על הדברים. הכל לגיטימי ולהכל יש הסבר. כל אלוף שיוצא מהשירות עושה מה שהוא יודע לעשות. עוברת תקופת צינון, הופכים להיות רמטכ"לים לשעבר, שרים חשובים ולאחר תקופת הצינון מייעצים לחברות ותאגידים".



 


בהתייחס לאפשרות שלמרשו הוצע להיות עד מדינה בפרשה אמר ציון: "גם אם כן, לא הייתי עונה על כך. אם זה היה קורה יש להניח שהייתי מתפטר. עד מדינה הוא אדם שביצע עבירה פלילית, שותף לעבירה שרוצה לחלץ את עצמו ויש לו מה לתת. לאלוף מרום אין מה לתת, ולכן לא הוצע לו דבר מעולם. יש לו כלי נשק הגנה מדהים – האמת. לגנור אין סיבה לסבך את מרשי, אך אם הוא יחליט לעשות זאת אנחנו נעמוד איתנים מול טענות שקריות. לא עולה על דעתי שדבר כזה יקרה. אני מכיר את עיקר נפחי הדברים בפרשה ולכן צ'ייני ישן בשקט".

מלבד זאת, הוא הסביר כי על הקפאת חשבונו של מרשו היא תהליך נורמלי בחקירה מסוג זה. "כשנפתחת החקירה מקפיאים חשבונות באופן אוטומטי, זו כמעט חותמת גומי", הסביר. לדבריו, "אני חושב שמטרת אותם התחקירים שפומפמו באופן כזה או אחר בתקשורת לא הייתה צ'ייני, אך כשדוחפים לתהליך בדיקה אז צריך לשאול. יישאלו עוד הרבה אחרים שיוזמנו לשם, רבים וטובים ובכירים, אפילו יותר מהאלוף צ'ייני".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן